s با پیری مبارزه کنید : رازهای افزایش طول عمر و جوانی – www.DrFree-Health.com
Home / تغذیه و بیماری‌ها / نقش تغذیه در بیماری‌های مزمن / اختلال حافظه و آلزایمر / با پیری مبارزه کنید : رازهای افزایش طول عمر و جوانی
تغذيه و جوانى

با پیری مبارزه کنید : رازهای افزایش طول عمر و جوانی

محققین مرکز بیماری های مغز و اعصاب دانشگاه فینبرگ و دانشگاه سنت لوئیس درباره آخرین دستاوردهای خود در زمینه افزایش طول عمر و سلامت چنین می گویند :

_ زمانی که 80 درصد از گرسنگی شما برطرف شده است دست از غذا خوردن بکشید.

 درحالی که ورزش کردن و دریافت کم غذا هر دو در کاهش وزن موثر هستند، کاهش انرژی دریافتی می تواند تولید هورمون تیروئیدی T3 یعنی همان هورمون کاهنده سوخت و ساز بدن را کاهش دهد. کاهش میزان این هورمون همچنین می تواند فرآیند پیری را به تعویق اندازد.

_ از ذهن خود استفاده کنید.

محققین در بررسی مغز افرادی که عمر طولانی داشتند مقادیر اندکی از رسوبات پروتئینی مرتبط با آلزایمر را یافتند که این مسئله نشان دهنده نوعی مقاومت است که در مغز افراد معمولی دیده نمی شود. برای رسیدن به این ویژگی کافی است : یک زبان دیگر بیاموزید، موسیقی بنوازید یا حتی از مسیرهای جدید برای رسیدن به مقصد خود استفاده کنید تا سلول های مغز خود را همواره بیدار نگه دارید.

_ انگور بخورید.تغذيه و جوانى

در انگور و عصاره آن ترکیبی به نام “رزوراترول” وجود دارد که فرآیند پیری را به تعویق می اندازد. در مطالعه ای که اخیرا بر روی موش ها انجام گرفته مشخص شد که نمونه های تغذیه شده با خوراک حاوی رزوراترول دارای استخوان های قویتر و هماهنگی حرکتی بهتر بودند. همچنین علائم کمتری از بیماری های ناشی از افزایش سن نظیر بیماری های قلبی، التهاب و آب مروارید در آن ها دیده شد.

_ شکم خود را کوچک کنید.

مطالعه بزرگی که در سال 2009 بر روی 6583 فرد مبتلا به چاقی شکمی انجام شد نشان داد که افرادی که در میانسالی دچار چاقی شکمی هستند 3 برابر بیش از سایرین در معرض خطر زوال عقل قرار دارند.

_ مواد غذایی با منشا گیاهی را در اولویت قرار دهید.

محققین در مطالعه ای بر روی افراد صد ساله و بالاتر دریافتند که این افراد گوشت کمتر و در مقابل سبزیجات، حبوبات، سویا و مغزدانه بیشتری دریافت می کنند.

 

منبع : Health.com

لطفا به این موارد هم توجه کنید

موسیقی درمانی

موسیقی درمانی به بهبود بیماری ها کمک می کند.

موسیقی‌درمانی علمی مبتنی بر تحقیقات حرفه‌ای در موسیقی است که باعث بهبود سلامت در افراد …

پاسخ دهید