s موادغذایی که به کاهش وزن کمک می کنند – www.DrFree-Health.com
Home / تغذیه در سلامت و زیبایی / تغذیه و زیبایی / تغذیه و تناسب اندام / موادغذایی که به کاهش وزن کمک می کنند
غذاهای لاغری

موادغذایی که به کاهش وزن کمک می کنند

حتما بارها از متخصصین تغذیه یا مربیان ورزشی پرسیده اید که برای کاهش وزن خود چه بخورید. افزودن سبزیجات و میوه های تازه به رژیم غذایی و مصرف گوشت بدون چربی از برنامه های معمول کاهش وزن است. اما در اینجا به ترکیباتی اشاره می کنیم که تحقیقات ارتباط واقعی آن ها با افزایش سرعت کاهش وزن را به اثبات رسانده اند. این مواد غذایی را به لیست خرید روزانه خود اضافه کنید تا اثرات کاهش وزن آن ها را مشاهده نمایید.

شکلات

مطالعه ای که در مجله Nutrition به چاپ رسیده نشان می دهد دریافت بالای شکلات با کاهش چربی شکمی ارتباط دارد. نویسندگان این مطالعه به مکانیسم اثر شکلات اشاره ای نکرده اند اما مطالعات پیشین پیشنهاد می کنند که آنتی اکسیدان های موجود در شکلات تلخ به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کنند. با این وجود در مصرف شکلات زیاده روی نکنید!

سبوس جو دوسر

بر پایه مطالعه ای که در مجله Appetite به چاپ رسیده، مصرف سبوس جو دوسر در هنگام صبح گرسنگی شما را کاهش می دهد. فیبر موجود در سبوس نقش مهمی در کاهش اشتها دارد.

چای

بر پایه نتایج یک مطالعه متاآنالیز (آنالیز نتایج چندین مطالعه) که در مجله تغذیه بالینی آمریکا به چاپ رسیده، محتوای “کاتچین” و کافئین موجود در چای به سوختن سریعتر چربی بدن کمک می کنند.

آلوی سیاه

اخیرا محققین دانشگاه لیورپول انگلستان در مطالعه ای به این نتیجه رسیده اند افرادی که روزانه یک مشت آلوی سیاه (تازه یا خشک) مصرف می کنند سریعتر از کسانی که آلو نمی خورند وزن کم می کنند. علت آن فیبر موجود در این میوه است.

آووکادو

نتایج یک مطالعه در مجله Nutrition نشان می دهد اگر نیمی از آووکادو را در وعده ناهار میل کنید تا زمان شام احساس سیری خواهید کرد. فیبر، پتاسیم و چربی های سالم موجود در کاووکادو موجب کاهش تمایل به خوردن می شوند و دریافت عصرانه یا میان وعده های ناسالم را کاهش می دهند.

بادام زمینی یا کره بادام زمینی

مطالعه چاپ شده در مجله تغذیه در انگلستان نشان می دهد که افزودن بادام زمینی یا کره آن به وعده صبحانه، میل به خوردن را تا 12 ساعت کاهش می دهد. در این مطالعه مشخص شد مصرف کنندگان بادام زمینی یا کره آن سطوح بالاتری از هورمون “پپتید YY” دارند که این هورمون پس از دریافت غذا موجب ایجاد حس سیری می شود. دریافت خود را به 2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی یا 30 گرم (یک مشت کوچک) بادام زمینی در وعده صبحانه محدود کنید زیرا این ماده غذایی بسیار پرانرژی است.

حبوبات

محققین اسپانیایی دریافتند که مصرف رژیم غذایی محدود از انرژی که شامل 4 وعده در هفته حبوبات باشد در مقایسه با رژیم مشابهی که فاقد حبوبات باشد به طور موثرتری به کاهش وزن کمک می کند. علاوه بر این، افرادی که رژیم غنی از حبوبات مصرف می کنند سطوح LDL کلسترول و فشارخون سیستولی پایین تری دارند.

ماست غنی شده با ویتامین D

بر پایه مطالعه ای که در مجله Nutrition به چاپ رسید، افرادی که به مدت 12 هفته ماست غنی شده با ویتامین D دریافت کردند 2 برابر بیشتر از گروه کنترل چربی از دست دادند.

گریپ فروت

مصرف نیمی از گریپ فروت قبل از وعده اصلی غذا به سوختن چربی بدن کمک می کند. مطالعه ای که در مجله متابولیسم به چاپ رسیده نشان می دهد که استفاده از گریپ فروت به این شیوه و به مدت 6 هفته می تواند اندازه دور کمر را تا 2.5 سانتی متر کاهش دهد. این اثر به فیتوکمیکال های از بین برنده چربی در گریپ فروت مرتبط است. مصرف گریپ فروت با برخی داروها تداخل می کند. بنابراین، برای دریافت آن با پزشک مشورت نمایید.

منابع: www.eatthis.com / www.womenshealthmag.com

لطفا به این موارد هم توجه کنید

افزایش وزن پس از روزه داری

آيا اضافه وزن ناگهانی پس از روزه داری شايع است؟

✅ با افزايش وعده هاي غذايي از سه بار در روز به پنج بار و …

پاسخ دهید