s بهترین رهنمودهای غذایی از سراسر جهان – www.DrFree-Health.com
Home / تغذیه در سلامت و زیبایی / عادات صحیح غذا خوردن / بهترین رهنمودهای غذایی از سراسر جهان
رهنمودهای غذایی

بهترین رهنمودهای غذایی از سراسر جهان

فرانسه: آهسته غذا خوردن

زمانی که آهسته غذا می خورید و آن را به خوبی می چشید، مشابه بسیاری از مردم فرانسه، انرژی کمتری دریافت می کنید. بنابراین به خودتان زمان دهید و از صرف غذا در کنار دوستان لذت ببرید.

ژاپن: حجم غذای کوچکتر

ظروف کوچکتر به معنای دریافت انرژی کمتر است. مطالعات نشان می دهند که افرادی که حجم غذای بیشتری دریافت می کنند به احتمال بیشتری دچار اضافه وزن و چاقی می شوند. مصرف سوپ در کنار نوشیدن مقداری آب اشتهای شما را تا حد زیادی کاهش می دهد. اما ظروف کوچک تنها نکته مثبت رژیم غذایی ژاپنی ها نیست. الگوی غذای سنتی ژاپن مقدار کمی گوشت قرمز دارد که این مساله نکته مثبت و خوبی است.

هندوستان: مصرف ادویه

غذای هندی حاوی مقدار زیادی ادویه و گیاهانی نظیر زردچوبه، کاری، زنجبیل و هل است. این گیاهان غنی از آنتی اکسیدان ها و سایر ترکیبات مفید هستند. علاوه بر این، مصرف ادویه ها موجب تند شدن غذا می گردد و به شما کمک می کند تا غذای کمتری بخورید.

یونان: رژیم غذایی مدیترانه ای

فرهنگ های غذایی متعددی وجود دارد که هریک به شیوه خود از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی می کنند. اما الگوی غذای سنتی یونان یکی از انواع رژیم های مدیترانه ای است که به راستی موجب کاهش خطر بیماری قلبی و سرطان می گردد. این الگوی غذایی شامل میوه ها، سبزیجات، شیر و پنیر بیشتر، ماهی بیشتر، گوشت قرمز کمتر و استفاده از روغن زیتون در پخت و پز می باشد.

نروژ: غذای تخمیری

زمانی که غذاها را به مدت طولانی در آب یا نمک یا سایر ادویه ها می خوابانید، ویژگی های شیمیایی و طعم آن ها تغییر خواهد کرد. این عمل، تخمیر کردن نام دارد و غذاهای تخمیری منابع طبیعی پروبیوتیک ها هستند_باکتری های مفیدی که همه چیز از گوارش تا خلق و خو را تحت تاثیر قرار می دهند. در فرهنگ های مختلف، سبزیجات، میوه ها، شیر و گوشت به شیوه های گوناگون تخمیر می شوند. در نروژ، ماهی قزل آلا به مدت یک سال تخمیر می شود و سپس به صورت خام سرو می گردد.

کره: غذای مخلوط

در کره، ممکن است یک رستوران ترشی سبزیجات، سوپ، کوفته، ترشی کلم، گوشت، تخم مرغ، ماهی و … را در یک وعده برای شما سرو کند. غذاهای مختلف نه تنها موجب افزایش اشتها می شوند بلکه به دریافت مواد مغذی بیشتر کمک می کنند. اما تنوع بیشتر موجب افزایش دریافت نیز می شود. بنابراین در این شرایط وعده ها را کوچک انتخاب کنید.

سوئد: نان چاودار

این یک قاعده سرانگشتی مناسب است که مراقبت کربوهیدرات دریافتی خود باشید. اما خواص کربوهیدرات ها با یکدیگر یکسان نیست. نان چاودار سبوس دار که در سوئد مورد استفاده قرار می گیرد از انواع سالم کربوهیدرات هاست. این نان به اندازه نان سفید موجب افزایش سطوح قند خون نمی شود و فیبر بیشتری دارد که به عملکرد سیستم گوارش کمک می کند.

 

منبع : WebMD.com

لطفا به این موارد هم توجه کنید

فواید گیلاس

فواید مصرف گیلاس

گیلاس در هر واحد (1 لیوان) کمتر از 100 کالری انرژی دارد و مقدار چربی …

پاسخ دهید