s روش های طبیعی درمان دردهای مفصلی – www.DrFree-Health.com
درمان طبیعی درد مفاصل-آرتریت

روش های طبیعی درمان دردهای مفصلی

کلسیم برای سلامت مفاصل

کلسیم علاوه بر اینکه برای ساخت استخوان ها به کار می رود، با هر ضربان قلب یا انقباض عضلات نیز مورد استفاده بدن قرار می گیرد. بنابراین زمانی که کلسیم دریافتی کم باشد، کلسیم از استخوان ها برداشته می شود. به طور میانگین بیشتر افراد بزرگسال به طور روزانه به 1000 میلی گرم کلسیم نیاز دارند که این میزان با دریافت 3 لیوان شیر یا ماست کم چربی قابل تامین است.

ویتامین D برای سلامت استخوان

مدت هاست که ویتامین D به عنوان عاملی برای ارتقاء سلامت استخوان ها شناخته شده است. مواد غذایی غنی شده مانند شیر یا آب پرتقال غنی شده با ویتامین D، تخم مرغ، قارچ و ماهی های چرب منابع خوب دریافت ویتامین D هستند. مطالعات نشان می دهند که افراد مبتلا به استئوآرتریت که مکمل کلسیم و ویتامین D دریافت می کنند در مقایسه با افرادی که این مکمل ها را دریافت نمی کنند چگالی استخوانی بیشتری دارند.

زنجبیل برای درد و التهاب مفاصل

چندین مطالعه خواص ضد التهابی زنجبیل را در کنار سایر خواص مفید آن مورد تایید قرار داده اند. اثرات ضد التهابی زنجبیل خشک (پودر زنجبیل) بیشتر از زنجبیل تازه است. از آنجایی که زنجبیل موجب کاهش غلظت خون می شود، افرادی که داروهای رقیق کننده خون دریافت می کنند یا تحت عمل جراحی قرار گرفته اند در مصرف آن احتیاط کنند.

زردچوبه برای درد و سفتی مفاصل

مطالعات متعددی نشان می دهند که زردچوبه خواص ضد التهابی دارد و موجب بهبود عملکرد سیستم ایمنی می شود. در مطالعه ای مشخص شد که اثر زردچوبه در پیشگیری از التهاب مفاصل قوی تر از  اثرات کاهش التهاب است. محققین دریافتند که اثر مصرف زردچوبه در کاهش علائم آرتریت معادل دریافت 800 میلی گرم ایبوپروفن در روز است. از آنجایی که زردچوبه موجب کاهش غلظت خون می شود، افرادی که داروهای رقیق کننده خون دریافت می کنند یا تحت عمل جراحی قرار گرفته اند در مصرف آن احتیاط کنند.

اسیدهای چرب امگا 3 برای سلامت مفاصل

اسیدهای چرب امگا 3 در گردو، روغن کانولا، روغن سویا و ماهی های آب سرد مانند سالمون و ماهی تن وجود دارند. مکمل های روغن ماهی نیز منابع خوب دریافت امگا 3 هستند. اسیدهای چرب امگا 3 برای حفظ سلامت تمام سلول ها، از جمله مفاصل نقش حیاتی دارد. همچنین موجب تولید ترکیباتی می شوند که به کنترل التهاب در مفاصل، خون و سایر بافت ها کمک می کنند. مطالعات گزارش کرده اند که مصرف منظم روغن ماهی به مدت 3 ماه با بهبود سفتی و درد مفاصل در هنگام صبح همراه است. از آنجایی که روغن ماهی از ماهی طبیعی به دست می آید ممکن است به جیوه، آفت کش ها و فنیل های پلی کلرینه (PCBs) آلوده باشد. بنابراین برندی را انتخاب کنید که عاری از این ترکیبات باشد.

چای سبز

پلی فنول های چای سبز به تسکین التهاب ناشی از آرتریت و آسیب غضروف کمک می کنند. این ترکیبات در محصولات غیرکافئینه نیز موجودند. بنابراین اگر به اثرات محرک مصرف چای حساس هستید چای سبز فاقد کافئین بنوشید.

بروملین : ضد التهاب طبیعی

بروملین آنزیمی است که در آناناس وجود دارد. در صورتی که آناناس با معده خالی مصرف شود بروملین باخاصیت ضد التهابی خود موجب کاهش درد و تورم مفاصل و بهبود حرکت آن ها خواهد شد. مطالعات نشان می دهند که دریافت بروملین جایگزینی موثر و بی خطر برای داروهای ضد التهابی در افراد مبتلا به استئوآرتریت زانو می باشد.

گزنه: درمان سنتی برای علائم آرتریت

گزنه یک گیاه ساقه مانند است که در اروپا و آمریکای شمالی یافت می شود. این گیاه به عنوان درمان سنتی علائم آرتریت به طور وسیعی در اروپا و استرالیا استفاده می شود. برگ و ساقه این گیاه به صورت چای، کپسول و عصاره مورد مصرف قرار می گیرد. مصرف کنندگان معتقدند که گزنه، التهاب و دردهای مفصلی را کاهش می دهد. مطالعات اولیه نشان می دهند که ترکیبات ویژه ای در گیاه گزنه وجود دارد که موجب کاهش التهاب و بهبود سیستم ایمنی می شود.

 

منبع: WebMD.com

لطفا به این موارد هم توجه کنید

علل بروز آب مروارید و پیشگیری از آن

علل بروز آب مروارید و پیشگیری از آن

آب مروارید روند پیشرونده، بدون درد و طبیعی کدر شدن عدسی داخلی چشم است که …

پاسخ دهید