s 5 راه حل آسان برای داشتن کودکانی سالم تر و شادتر – www.DrFree-Health.com
Home / تغذیه در سلامت و زیبایی / تغذیه و سلامت / تغذیه و سلامت کودکان و نوجوانان / 5 راه حل آسان برای داشتن کودکانی سالم تر و شادتر
تغذیه و سلامت کودکان

5 راه حل آسان برای داشتن کودکانی سالم تر و شادتر

1- یک وعده از وعده های اصلی غذای روزانه را به طور خانوادگی میل نمایید.

دورهمی خانواده برای صرف یک وعده غذایی دارای فواید بسیاری است: از کاهش خطر چاقی تا بهبود واژگانی که نوجوانان را دچار مشکل می سازد! علاوه بر این، دورهمی خانوادگی راه مطلوبی برای ارتباط با یکدیگر است. کار خارج از منزل، انجام تکالیف و برنامه های ورزشی، دورهمی افراد در یک زمان و مکن مشخص را دشوار می سازد. اما تلاش برای برقراری این ارتباط ارزشمند است. یک غذای ساده مانند ماکارونی و سالاد تهیه کنید. نکته مهم دورهم بودن است.

2- کودکان روزانه یک سهم میوه یا سبزی بیشتری دریافت کنند.

توصیه به مصرف حداقل 5 واحد میوه و سبزی در روز است و تعداد کمی از افراد این توصیه را رعایت می کنند. تلاش کنید یک سیب یا یک موز را به میان وعده کودکان بیافزایید و همیشه با شام خود سبزی یا سالاد سرو کنید. کودکان کم اشتها باید حداقل 3 لقمه از سبزیجات یا سالاد میل کنند. برای تهیه غذای کودکان کوچکتر خلاقیت به خرج دهید و با آن ها بازی کنید. یک سهم اضافی مقدار زیادی نیست و می توانید آن را به برنامه غذایی کودکان اضافه کنید.

3- یک روش مضاعف برای فعالیت جسمی هفتگی بیابید.

توصیه این است که تمام کودکان یک ساعت در روز ورزش کنند و بسیاری از کودکان این توصیه را رعایت نمی کنند. می توانند پس از مدرسه ساعتی را در پارک بازی کنند یا در روزهای تعطیل به استخر بروند، پیاده روی کنند یا در منزل برقصند. می توانید یک روز هفته را با کودکان همراه شوید و یا هرروز مدت زمان کوتاهی را در کنارشان باشید یا شخص دیگری را همراهشان بفرستید. خلاق باشید. پیاده روی صبحگاهی در مسیر رسیدن به مدرسه یا حتی بالا رفتن از پله ها به جای استفاده از آسانسور هم موثر است.

4- یک زمان یا مکان آزاد از دستگاه های الکترونیکی فراهم کنید.

زمان شام یا اتاق خواب گزینه های خوبی هستند. این مسئله نه تنها برای کودکان که برای والدین هم دشوار است که ساعتی را از دستگاه های الکترونیکی خود دور باشند. اما این ابزارها به همان اندازه که سرگرم کننده و ضروری هستند، به طور فزاینده خود را در میان ما و زمان استراحت بدن قرار داده اند.

5- اطمینان حاصل کنید که هرکس زمان فراغتی دارد.

ممکن است هم والدین و هم کودکان بیش از اندازه ساعات برنامه ریزی شده داشته باشند و این مسئله خوبی نیست. فشردگی برنامه ها باعث ایجاد استرس و کاهش یادگیری و خلاقیت کودکان می شود. بنابراین کودکان باید زمان فراغتی داشته باشند تا به راحتی بازی کنند. بهتر است شما نیز در بازی کودکان همراه شوید.

 

منبع: Harvard Medical School

 

 

 

 

لطفا به این موارد هم توجه کنید

موسیقی درمانی

موسیقی درمانی به بهبود بیماری ها کمک می کند.

موسیقی‌درمانی علمی مبتنی بر تحقیقات حرفه‌ای در موسیقی است که باعث بهبود سلامت در افراد …

پاسخ دهید