s مضرات دریافت سیب زمینی غیرارگانیک – www.DrFree-Health.com
آفت کش ها در سیب زمینی

مضرات دریافت سیب زمینی غیرارگانیک

در حالی که بسیاری از مردم به مصرف انواع ارگانیک مواد غذایی شناخته شده فکر می کنند، سیب زمینی ارگانیک کمتر از سایر مواد غذایی به ذهن خطور می کند. اما دریافت سیب زمینی ارگانیک به دلایل زیر از اهمیت بالایی برخوردار است:

1-بر اساس بیانیه سازمان غذا و داروی آمریکا در “برنامه اطلاعات آفت کش ها”، 35 نوع متفاوت از آفت کش ها در سیب زمینی معمولی (غیرارگانیک) یافت شده است که در میان این 35 نوع آفت کش:

  • 6 نوع از انواع سرطان زا هستند.
  • 12 نوع موجب اختلالات هورمونی می شوند.
  • 7 نوع برای سیستم عصبی سمی هستند.
  • 6 نوع دیگر برای رشد یا سیستم تولیدمثلی سمی هستند.

یکی از مواد شیمیایی که در 76 % از سیب زمینی های معمولی یافت می شود کلرپروفام Chlorpropham است، علف کشی که برای توقف رشد علف های هرز و مهار جوانه زدن سیب زمینی از آن استفاده می شود.

بر اساس بیانیه سازمان سم شناسی، تماس مداوم حیوانات آزمایشگاهی با کلرپروفام موجب تاخیر رشد، افزایش وزن کبد، کلیه و طحال، احتقان طحال و مرگ می گردد.
2- به عنوان یک سبزی ریشه ای، سیب زمینی تمام انواع آفت کش ها، علف کش ها و حشره کش هایی که در سطح زمین اسپری می گردند و در نهایت به درون خاک وارد می شوند را جذب می کند. علاوه بر اینکه این مواد شیمیایی در مورد سیب زمینی به طور وسیعی به کار می روند:

  • در طول فصل رشد: با قارچ کش ها محافظت می شوند.
  • قبل از برداشت: با علف کش ها محافظت می شوند.
  • قبل از خارج کردن از خاک: دوباره از آفت کش ها برای جلوگیری از جوانه زدن سیب زمینی ها استفاده می شود.

3-  تقریبا همیشه مهمترین اطلاعات مربوط به یک ماده غذایی آن چیزی است که تولیدکنندگان یا “خودی ها” در مورد آن می گویند. Jeff Moyer، رئیس مزرعه در موسسه Rodale و رئیس سابق انجمن ملی استانداردهای ارگانیک می گوید: “من با تولیدکنندگان سیب زمینی صحبت کرده ام. آن ها هرگز از سیب زمینی هایی که برای فروش تولید می کنند استفاده نمی کنند بلکه مکان های جداگانه ای دارند که سیب زمینی فاقد مواد شیمیایی را برای خودشان پرورش می دهند.”

تولید ارگانیک مجاز به استفاده از تمام انواع این مواد شیمیایی سمی نیست. بنابراین راه چاره، مصرف سیب زمینی ارگانیک است!

منبع: livingmaxwell.com

لطفا به این موارد هم توجه کنید

فوايد سبزيجات

فوايد سلامت گروه سبزيجات و حبوبات

شواهد علمی در طول سالیان گذشته از خواص درمانی مصرف سبزیجات و حبوبات به ویژه …

پاسخ دهید