s حضور ارسنیک در غذای کودکان! – www.DrFree-Health.com
ارسنیک در غلات برنج

حضور ارسنیک در غذای کودکان!

سال هاست که غلات برنج، نخستین انتخاب والدین برای شروع غذای جامد کودک است. اما زمان تغییر آن فرا رسیده است!

در سال 2012 کمیسیون ایمنی محصولات قابل فروش (CPSC) گزارشی در مورد سطوح بالایی از ارسنیک غیرآلی در برنج و محصولات تهیه شده از برنج را منتشر کرد. گیاه برنج ارسنیک خاک را به خوبی جذب می کند. زیرا برنج در آب زیادی رشد می کند. ارسنیک، ترکیب معمول موجود در آفتکش ها و سایر محصولات مصرفی در کشاورزی است و در خاک ماندگاری طولانی دارد. این ترکیب مسمومیت زاست و در مقادیر بالا مرگبار است اما مقادیر کم آن به مغز، سیستم عصبی، عروق خونی یا پوست آسیب می زند و خطر نقایص مادرزادی و سرطان را افزایش می دهد. CPSC گزارش می دهد که خطر بروز سرطان در طول زندگی کودکانی که روزانه دو سهم غلات برنج دریافت می کنند 2 برابر می شود.

خطر سرطان تنها نگرانی سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نیست. مطالعات نشان می دهند که تماس با ارسنیک غیرآلی، حتی تماس قبل از تولد، کودکان را در معرض افزایش خطر مشکلات یادگیری قرار می دهد.

میزان ارسنیک در برنج قهوه ای بیشتر از برنج سفید است زیرا ارسنیک در جوانه تجمع می کند_جایی که در فرآیند تصفیه برنج از آن جدا می شود. بنابراین غلات کودک تهیه شده از برنج قهوه ای در مقایسه با برنج سفید ارسنیک بیشتری دارد.

CPSC پیشنهاد می کند که کودکان کوچک و زنان باردار از عصاره برنج استفاده نکنند اما این بدین معنا نیست که برنج و محصولات تهیه شده از آن را از رژیم غذایی خود حذف کنند.

FDA و آکادمی اطفال آمریکا (AAP) پیشنهاد می کنند:

  • در حالی که غلات غنی از آهن همچنان نخستین غذای توصیه شده برای کودکان 6 ماهه است، غلات برنج تنها گزینه نیست و بهتر است که نخستین انتخاب هم نباشد. جو دوسر، جو، غلات و حبوبات مخلوط نیز آهن مورد نیاز را تامین می کنند.
  • بهتر است که نوپایان از انواع غلات استفاده کنند و والدین باید به برنج مصرفی کودکان که به صورت میان وعده (شربت برنج، اسنک برنجی و غیره) مصرف می شود توجه کنند.
  • زنان باردار باید به تنوع رژیم غذایی خود توجه کنند و علاوه بر برنج از سایر غلات نیز استفاده کنند.
  • برای کاهش مقدار ارسنیک برنج، آن را مشابه ماکارونی بپزید و آبکش کنید. اگرچه ممکن است بدین صورت بخشی از محتوای مواد مغذی برنج کاهش یابد اما میزان ارسنیک برنج 60-40% کاهش می یابد.

 

منبع: Harvard Medical School

لطفا به این موارد هم توجه کنید

موسیقی درمانی

موسیقی درمانی به بهبود بیماری ها کمک می کند.

موسیقی‌درمانی علمی مبتنی بر تحقیقات حرفه‌ای در موسیقی است که باعث بهبود سلامت در افراد …

پاسخ دهید