s برای تامین آب بدن از این مواد غذایی بیشتر استفاده کنید – www.DrFree-Health.com
Home / تغذیه در سلامت و زیبایی / عادات صحیح غذا خوردن / برای تامین آب بدن از این مواد غذایی بیشتر استفاده کنید
مواد غذایی حاوی آب
vegetable basket

برای تامین آب بدن از این مواد غذایی بیشتر استفاده کنید

نوشیدن مایعات تنها راه تامین آب بدن نیست. به طور روزانه در حدود 20% از آب بدن از غذاها تامین می شود. دریافت مواد غذایی حاوی آب علاوه بر تامین مایعات بدن منافع دیگری نیز دارد:

خیار: 95% آن آب است. مصرف خیار به مقابله با التهاب و کاهش فرآیند پیری کمک می کند.

هویج: با وجود اینکه هویج بافت سخت و فشرده ای دارد اما در حدود 90% آن آب است. محتوای آنتی اکسیدان های هویج به پیشگیری از سرطان و تقویت عملکرد قلب کمک می کند.

کدو: 95% آن آب است. محتوای آنتی اکسیدان های کدو از آسیب سلول های چشم پیشگیری می کنند.

کاهو: 95% کاهو آب است. علاوه بر اینکه فیبر موجود در آن به حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک می کند و حاوی عناصر ضروری مانند پتاسیم، منگنز، آهن، کلسیم، منیزیم و فسفر می باشد.

اسفناج: مقدار آب موجود در اسفناج مشابه کاهو است اما این سبزی غنی از ویتامین K، فولات، منگنز، منیزیم و آنتی اکسیدان های ضد التهاب و ضد سرطان است.

کرفس: حاوی 95% آب است. فیبر موجود در کرفس برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش و پیشگیری از التهاب مفید است.

گل کلم: حاوی 92% آب است. همچنین غنی از ویتامین C، ویتامین K، و سایر مواد مغذی است که به کاهش کلسترول و محافظت از سرطان کمک می کنند.

گوجه فرنگی: حدود 95% آن آب است. همچنین حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان از جمله لیکوپن است که با مقابله با سرطان و کاهش کلسترول بد کمک می کنند.

هندوانه: 91% آن آب است. علاوه بر اینکه مشابه گوجه فرنگی حاوی مقدار زیادی لیکوپن و سایر آنتی اکسیدان هایی که از آسیب سلول های پوست در مقابل نور خورشید محافظت می کنند.

توت فرنگی: حاوی 91% آب و مقادیر زیادی آنتی اکسیدان از جمله ترکیبات فلاوونوئیدی است که به سلامت مغز و تقویت حافظه کمک می کنند.

ماست: 85% آن آب است. همچنین منبع خوبی از پروتئین و الکترولیت های مورد نیاز قلب و سایر ارگان ها و باکتری های مفید برای سلامت گوارش می باشد.

گریپ فروت: 90% آن آب است و به دلیل محتوای بالای ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از آسیب سلولی کمک می کند.

منبع: WebMD

لطفا به این موارد هم توجه کنید

فواید گیلاس

فواید مصرف گیلاس

گیلاس در هر واحد (1 لیوان) کمتر از 100 کالری انرژی دارد و مقدار چربی …

پاسخ دهید