s راهکارهای حفظ مثبت نگری – www.DrFree-Health.com
مثبت نگری

راهکارهای حفظ مثبت نگری

در این دوران آشفته ممکن است دیدن نیمه پر لیوان شبیه یک مبارزه باشد. بر اساس نظرسنجی Associated Press در روزهای نخستین سال نو میلادی، تنها 55% از آمریکاییان به بهبود شرایط زندگی خود در سال 2017 امیدوار بودند.

اگر شما نیز در جمع این گروه قرار دارید باید بدانید که شمار رو به رشدی از مطالعات نشان می دهند که خوش بینی_ احساسی که می گوید همه چیز درست خواهد شد _با کاهش خطر بیماری های جسمی یا روانشناختی و افزایش طول عمر ارتباط دارد.

در یک مطالعه وسیع که در طول یک دوره 8 ساله و بر روی 70 هزار زن انجام گرفت مشخص شد زنان خوش بین در مقایسه با زنانی که دید منفی دارند، شانس کمتری برای مرگ ناشی از علل عمده داشتند. در زنان خوش بین تر، خطر مرگ ناشی از سرطان 16%، خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی 38%، خطر مرگ ناشی از سکته مغزی 39%، خطر مرگ ناشی از بیماری های تنفسی 38% و خطر مرگ ناشی از بیماری های عفونی 52% کمتر بود.

خوش بینی اکتسابی است

حتی اگر خود را منفی نگر تصور کنید، باز هم جای امیدی هست. دکتر Hagan، محقق این مطالعه می گوید: “راه های ساده ای وجود دارد که به بهبود دیدگاه زندگی کمک می کنند. مطالعات پیشین نشان می دهند که خوش بینی با یک چیز کوچک مانند تفکر درباره بهترین اتفاق ممکن در زمینه های مختلف زندگی القا می شود.”

راهکارهای زیر به شما کمک می کنند که زندگی را با عینک مثبتی ببینید:

1- نکات مثبت را برجسته کنید: یک مجله را نگه دارید. در هر صفحه، اتفاقات مثبت را با مدادی رنگی کنید، مانند هرآنچه از آن لذت می برید و بر روی آن تمرکز کرده اید. توجه کنید که چگونه این اتفاقات در زندگی شما رخ می دهند و چگونه می توانید تکرر این اتفاقات خوب را حفظ کنید.

2- منفی ها را پاک کنید: اگر خود را در حال نشخوار تفکرات و اتفاقات منفی می بینید با انجام یک کار کوچک رشته افکار منفی را متوقف کنید. به موسیقی دلخواه خود گوش دهید، داستان مورد علاقه خود را بخوانید یا با یک دوست خوب تماس بگیرید.

3- در محله خود فعالیت کنید: درباره ناتوانی خود برای انجام فعالیت هایی که جهان را تحت تاثیر قرار دهید نگران نباشید. در عوض، کاری انجام دهید که می تواند تاثیر مثبت کوچکی داشته باشد. مانند اهدا خون به یک سازمان امدادرسانی، کمک به پاکسازی یا کاشت گیاه در پارک منطقه محل سکونت یا شرکت داوطلبانه در یک برنامه بعد از مدرسه.

4- با خودتان راحتتر باشید: بیشتر افراد خوش بین دلسوز خودشان هستند. از طریق مراقبت خوب از بدن، خوب غذاخوردن، ورزش کردن و خواب کافی با خود مهربان باشید. به دارایی های خود نگاه کنید و بر آن ها تمرکز کنید. خود را به خاطر گناهان گذشته ببخشید و به زندگی ادامه دهید.

5- تمرکز کردن را بیاموزید: تلاش کنید که به طور عمد تمرکز خود را به زمان حال اختصاص دهید و شرایط را بدون قضاوت بپذیرید. این روش در درازمدت به کنار آمدن با وقایع ناخوشایند کمک خواهد کرد. اگر به کمک نیاز دارید، کتاب ها و فیلم های آموزشی متعددی وجود دارند که شما را راهنمایی کنند.

 

منبع: Harvard Medical School

لطفا به این موارد هم توجه کنید

غذاهای پروتئینی

با مصرف غذاهای پروتئینی رژیم غذایی خود را غنی کنید

ساندویج گوشت بوقلمون و سیب 4 برش گوشت بوقلمون 9 گرم پروتئین دارد. برای تهیه …

پاسخ دهید