s مکمل های موثر در کنترل علائم یائسگی – www.DrFree-Health.com
Home / تغذیه در سلامت و زیبایی / تغذیه و سلامت / تغذیه و سلامت زنان / مکمل های موثر در کنترل علائم یائسگی
مکمل های موثر برای یائسگی

مکمل های موثر در کنترل علائم یائسگی

کوهوش سیاه (Black Cohosh): گیاه کوهوش سیاه به کاهش حس گرگرفتگی کمک می کند. در صورت ابتلا به مشکلات کبدی از مصرف آن خودداری کنید.

بذر کتان و روغن بذر کتان: منبع خوبی از لیگنان است که به برقراری تعادل هورمون های زنانه کمک می کند.

کلسیم: زنان زیر 51 سال روزانه به 1000 میلی گرم کلسیم (معادل 3 لیوان شیر یا ماست) و زنان 51 ساله و بالاتر روزانه به 1200 میلی گرم کلسیم (معادل 4 لیوان شیر یا ماست) نیاز دارند تا از پوکی استخوان جلوگیری شود. تلاش کنید تا نیاز کلسیم را از مواد غذایی تامین کنید. در صورتی که از مکمل کلسیم استفاده می کنید در یک وعده بیش از 500 میلی گرم دریافت نکنید.

ویتامین D: دریافت ویتامین D به اندازه مصرف کلسیم ضروری است. بدون ویتامین D بدن قادر به جذب کلسیم نیست. بهترین منبع دریافت ویتامین D خورشید است اما از آنجایی که کوچکترین تماس با نور خورشید موجب آسیب به پوست می شود، می توانید از منابع غذایی و مکمل ویتامین D استفاده کنید.

جنسینگ: مطالعات اندکی نشان می دهند که انواع مختلفی از جنسینگ به بهبود کیفیت زندگی در طول دوره یائسگی کمک می کنند. جنسینگ به بهبود خلق و خو و خواب کمک می کند.

St. John’s wort: یک درمان شناخته شده برای افسردگی خفیف است و مصرف آن در دوره یائسگی دارای فوایدی است. ترکیب  St. John’s wortبا کوهوش سیاه به بهبود خلق و خو کمک می کند.

سویا: مصرف سویا به میزان متوسطی در تسکین گرگرفتگی موثر است. محصولات سویا و مکمل های فیتواستروژنی_ترکیبات شبه استروژن که در سویا و برخی گیاهان وجود دارند_به تسکین گرگرفتگی خفیف کمک می کنند.

آگاهانه از مکمل ها استفاده کنید: پیش از مصرف هرگونه مکمل با پزشک خود مشورت کنید و به یاد داشته باشید:

  • همه مکمل ها عوارض جانبی بالقوه ای دارند.
  • برخی مکمل ها و گیاهان با داروهای شیمیایی تداخل دارند. بدین معنی که ممکن است اثر داروها را افزایش یا کاهش دهند یا مشکلاتی ایجاد کنند.
  • برخی از گیاهان موجب واکنش های آلرژیک می شوند.

    منبع: WebMD

لطفا به این موارد هم توجه کنید

روزه داری و ورزش

اصول روزه داری برای ورزشکاران

روزه برای ورزشکاران سبب تقویت احساس آرامش و کاهش استرس شده و مطالعات نشان می …

پاسخ دهید