s چرا باید آب بنوشیم؟ – www.DrFree-Health.com
فواید نوشیدن آب

چرا باید آب بنوشیم؟

کاهش وزن: جایگزین کردن آب با نوشیدنی های حاوی قند و نوشیدن یک لیوان آب پیش از غذاخوردن به ایجاد حس سیری کمک می کند. نوشیدن آب بیشتر به افزایش سوخت و ساز کمک می کند به ویژه اگر آب خنک باشد. زیرا بدن برای گرم کردن آب مقدار بیشتری انرژی می سوزاند.

افزایش انرژی: کم آبی بدن موجب احساس خستگی می شود. آب رسانی کافی به کارآمدی عملکرد قلب و خونرسانی بیشتر کمک می کند. آب کافی همچنین به انتقال اکسیژن و سایر مواد مغذی به سلول ها از طریق خون کمک می کند.

کاهش استرس: در حدود 80-70% بافت مغز آب است. اگر بدن با کم آبی مواجه شود، بدن و ذهن تحت استرس قرار می گیرد. احساس تشنگی بدین معناست است که بدن با کم آبی مواجه شده است. برای کاهش استرس همیشه یک لیوان آب بر روی میز خود یا یک بطری آب همراه خود داشته باشید.

حفظ قدرت عضلات: نوشیدن آب به پیشگیری از گرفتگی عضلات و روان کردن مفاصل کمک می کند. زمانی که بدن آبرسانی شود می توانید با قدرت و به مدت بیشتری ورزش کنید.

تغذیه پوست: کم آبی بدن، خطوط و چین ها را عمیق تر می کند. آب، کرم زیبایی طبیعت است. نوشیدن آب کافی صورت را جوانتر نشان می دهد. همچنین به رفع گر گرفتگی، بهبود جریان خون و درخشش پوست کمک می کند.

بهبود عملکرد گوارشی: برای هضم و جذب مناسب، علاوه بر فیبر به آب هم نیاز است. آب مواد زائد را در خود حل کرده و آن ها را از طریق مسیر گوارشی از بدن خارج می کند. اگر آب بدن ناکافی باشد، تمام آب مدفوع جذب می شود و دفع مدفوع به سختی صورت می گیرد.

کاهش خطر سنگ کلیه: آمار بروز سنگ کلیه به ویژه در کودکان رو به افزایش است و علت آن دریافت ناکافی آب است. آب موجب رقیق کردن نمک ها و املاح موجود در ادرار می شود. این ترکیبات در ساخت کریستال های جامدی که با عنوان سنگ کلیه شناخته می شوند نقش دارند. سنگ کلیه در ادرار رقیق تشکیل نمی شود.

بیشتر بزرگسالان سالم بر اساس حس تشنگی آب می نوشند اما مقدار دقیق نیاز، به اندازه بدن، میزان فعالیت جسمی، آب و هوا و سلامت عمومی بستگی دارد. ورزش کردن یا تعریق شدید نیاز به آب را افزایش می دهد.

 

منبع: WebMD

لطفا به این موارد هم توجه کنید

فواید گلاب

گلاب: نوشیدنی شفابخش

مصرف گلاب که در زبان انگلیسی به نام Rose Water شناخته می شود به قرن …

پاسخ دهید