s بهترین زمان برای انجام کارها – www.DrFree-Health.com
زمان مناسب برای کارها

بهترین زمان برای انجام کارها

وزن کردن: مطالعات نشان می دهند که افراد به طور معمول در تعطیلات آخر هفته غذای بیشتری می خورند و در طول روزهای کاری انرژی اضافی را می سوزانند. بنابراین بهترین زمان برای وزن کردن اواسط هفته است. برای توزین خود زمان مشخصی قرار دهید.

خواب میان روز: اگر به واقع به خواب میان روز نیاز دارید بهترین زمان آن ساعت 3-2 بعدازظهر است. بعد از صرف ناهار قند خون افت می کند. از سوی دیگر خوابیدن در این زمان فاصله کافی با خواب شبانه دارد و اختلالی در آن ایجاد نمی کند. 20 دقیقه خوابیدن برای هوشیار شدن و بهبود خلق و خو کافی است. اگر بیش از 30 دقیقه بخوابید مغز وارد مرحله خواب عمیق می شود و زمانی که بیدار می شوید احساس گیجی و احتمالا بدخلقی دارید.

حل مشکلات: بهترین زمان برای حل مشکلات وقتی است که انرژی کمی دارید. زمانی که فعال و متمرکز نیستید. در این زمان ذهن شما آزادتر است و راهکارهای جدیدی را خواهید یافت.

یادگیری چیزی جدید: قبل از خواب خوب شبانه. اطلاعات و مهارت های جدید قبل از خواب کامل و بدون وقفه شبانه، به احتمال بیشتری به ذهن شما می مانند. اینکه چند ساعت و چقدر خوب بخوابید تاثیر زیادی بر یادگیری و حافظه دارد.

زمان تنفس: محققان دریافتند که بهترین روش برای حفظ تمرکز و افزایش انرژی در طول یک شیف کاری 8 ساعته، یک تنفس 15 دقیقه ای یک ساعت پس از شروع کار و تنفسی دیگر یک ساعت قبل از پایان کار است. همچنین بهتر است یک زمان 30 دقیقه ای برای ناهار در اواسط روز وجود داشته باشد.

ورزش: صبح بهترین زمان است زیرا به احتمال بیشتری برنامه خود را دنبال خواهید کرد. از سوی دیگر ورزش دیرهنگام با خواب شبانه تداخل می کند. اما ورزش کردن دیرهنگام از ورزش نکردن به مراتب بهتر  است.

منبع: WebMD

لطفا به این موارد هم توجه کنید

روزه داری و ورزش

اصول روزه داری برای ورزشکاران

روزه برای ورزشکاران سبب تقویت احساس آرامش و کاهش استرس شده و مطالعات نشان می …

پاسخ دهید