s گیاهانی که برای سرماخوردگی، سردرد و سایر دردها مفید هستند – www.DrFree-Health.com
Home / تغذیه و بیماری‌ها / نقش تغذیه در بیماری‌های مزمن / اختلالات گوارشی / گیاهانی که برای سرماخوردگی، سردرد و سایر دردها مفید هستند
گیاهان دارویی

گیاهانی که برای سرماخوردگی، سردرد و سایر دردها مفید هستند

اسطوخودوس: ضدعفونی کننده و ضد التهاب است. یک مشت از سر گیاه را جدا کنید و به یک کاسه آب جوشیده بیافزایید و به عنوان حمام بخار برای صورت خود استفاده کنید.

ریحان: مالش برگ های خرد شده ریحان به شقیقه ها به تسکین سردرد کمک می کند. مقداری آب جوشیده بر روی برگ های ریحان بریزید و به صورت حمام آب گرم برای تسکین درد پا استفاده کنید.

آویشن: یک آنتی اکسیدان قدرتمند و ضد عفونی کننده است. نوشیدن چای آویشن و لیمو قبل از خواب به درمان سرماخوردگی کمک می کند.

بادرنجبویه: برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی به کار می رود. قرار دادن برگ های گیاه بر روی زخم ناشی از نیش حشرات، به تسکین درد کمک می کند.

جعفری: به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند. روزانه یک قاشق غذاخوری برگ جعفری خرد شده بخورید. جویدن جعفری به رفع بوی بد دهان نیز کمک می کند.

نعنا: نوشیدن چای تهیه شده از برگ های تازه نعنا به تخفیف دردهای شکمی، تهوع و نفخ شکم کمک می کند. علاوه بر این، نعنا خاصیت ضد احتقان دارد. یک مشت برگ نعنا را در یک کاسه کم عمق قرار دهید و با آب جوشیده آن را بپوشانید. بر روی آن خم شوید و با حوله اطراف سر خود را بپوشانید و بخار نعنا را تنفس کنید.

رزماری: چای رزماری به بهبود خلق و خو در افراد مبتلا به افسردگی فصلی کمک می کند.

مریم گلی: برای تسکین گلودرد، یک چهارم لیوان از برگ های مریم گلی را در یک لیوان آب جوشیده قرار دهید و بگذارید تا سرد شود. سپس مخلوط را صاف کنید و غرغره نمایید.

آلوورا: ژل داخل برگ های سبز آلوورا به تسکین آفتاب سوختگی پوست کمک می کند. آلوورا حاوی 96% آب و 4% ترکیبات فعالی مانند اسیدهای آمینه و آنزیم هایی است که پوست آسیب دیده را تغذیه می کنند.

منبع: Prevention

لطفا به این موارد هم توجه کنید

فواید گلاب

گلاب: نوشیدنی شفابخش

مصرف گلاب که در زبان انگلیسی به نام Rose Water شناخته می شود به قرن …

پاسخ دهید