s دلایل رژیم درمانی ناموفق – www.DrFree-Health.com
دلایل رژیم درمانی ناموفق

دلایل رژیم درمانی ناموفق

کم خوابی یا پرخوابی: خواب کمتر از 5 ساعت یا بیشتر از 9 ساعت موجب عدم تعادل هورمون های کنترل کننده اشتها و گرسنگی می شود.

آب کافی نمی نوشید: نوشیدن 6-2 لیوان آب خالص در روز به از دست دادن وزن کمک می کند. زمانی که آب کافی بنوشید به احتمال زیاد از نوشیدن سایر نوشیدنی های حاوی انرژی مانند آبمیوه ها، نوشابه یا سایر نوشیدنی های شیرین خودداری می کنید.

گرسنگی می کشید: زمانی که فاصله بین وعده های غذایی شما زیاد باشد سوخت و ساز بدن کاهش می یابد و بدن قادر به سوزاندن تمام انرژی مصرفی در وعده بعدی نخواهد بود. در نتیجه انرژی اضافی موجب اضافه وزن می شود. همچنین احتمال دارد در وعده بعدی پرخوری می کنید زیرا بسیار گرسنه هستید. از وعده های کوچک و متعدد استفاده کنید.

اغلب بیرون از منزل غذا می خورید: مصرف غذاهای رستورانی کنترل وزن را دشوار می سازد. حتی انواع غذاهای بسیار سبک بیش از انتظار شما انرژی دارند. این مسئله تنها در مورد صرف شام نیست. افرادی که ناهار را خارج از منزل صرف می کنند 5/2 کیلوگرم بیشتر از افرادی که غذای خانگی به همراه می برند وزن اضافه می کنند.

تمام روز را می نشینید: کار پشت میز یا تماشای تلویزیون روند کاهش وزن را متوقف می کند. زمانی که بیشتر وقت خود را می نشینید، بدن شما توانایی کنترل اشتها را از دست می دهد و با بیش خوری دچار اضافه وزن می شوید. اگر در زمان کوتاهی از روز ورزش کنید (10 دقیقه پیاده روی 3 بار در روز) به سلامت خود کمک کرده اید.

پس از انجام ورزش با غذا خود را تشویق می کنید: ورزش بهترین روش برای کاهش وزن و عضله سازی است. اما اگر پس از انجام تمرینات شام مفصل یا نوشیدنی پرانرژی میل کنید تمام زحمات خود را ویران کرده اید. مصرف نوشیدنی های شیرین، نوشیدنی ها و شکلات های ورزشی را محدود کنید.

بیش از اندازه الکل می نوشید: تفاوتی ندارد که چه نوع الکلی بنوشید. تمام نوشیدنی های الکلی انرژی اضافی به رژیم غذایی شما می افزایند. اگر روزانه 3 نوشیدنی یا بیشتر می نوشید به احتمال زیاد دچار اضافه وزن خواهید شد.

در زمان استرس به میان وعده ها پناه می برید: اگر فشار عصبی دارید به احتمال زیاد به سراغ میان وعده های پرانرژی و ناسالم می روید تا برای مدت کوتاهی احساس راحتی کنید. در حقیقت زمانی که بدن به غذا نیاز ندارد غذا می خورید و این مسئله موجب اضافه وزن می شود.

به دنبال غذاهای آماده می روید: حتی اگر فعالیت بدنی کافی داشته باشید، مصرف مداوم غذاهای آماده و نوشابه ها موجب اضافه وزن می شود. این غذاها فاقد فیبر هستند و به سرعت هضم می شوند. بنابراین پس از مدتی دوباره گرسنه می شوید و غذای بیشتری می خورید.

کم کاری تیروئید دارید: اگر در عملکرد تیروئید اختلالی ایجاد شود ممکن است تا 5 کیلوگرم اضافه وزن پیدا کنید. هورمون های تیروئید مصرف انرژی در بدن و هضم و جذب غذا را کنترل می کنند. در کم کاری تیروئید درمان نشده احتمال احتباس آب و سدیم نیز وجود دارد.

داروها: استروئیدها موجب تغییر متابولیسم و احساس گرسنگی بیشتر می شوند. حتی آنتی هیستامین ها که برای تسکین آلرژی فصلی استفاده می شوند موجب اضافه وزن می گردند. این داروها ترکیبات شیمیایی کنترل کننده اشتها در بدن را کاهش داده و موجب بیش خوری می شوند.

یائسگی: مشابه بسیاری از زنان احتمالا شما هم در دوران یائسگی افزایش وزن خواهید داشت. تغییرات هورمونی، توده عضلانی کمتر و کم خوابی موجب اضافه وزن می شوند. وقتی با خستگی از خواب بیدار می شوید به احتمال زیاد برای افزایش انرژی به سراغ میان وعده ها می روید. ژنتیک نیز در شکل گیری چربی های شکم و پهلو نقش دارد.

 

منبع: WebMD

 

 

لطفا به این موارد هم توجه کنید

فواید گیلاس

فواید مصرف گیلاس

گیلاس در هر واحد (1 لیوان) کمتر از 100 کالری انرژی دارد و مقدار چربی …

پاسخ دهید