s فراتر از درمان و دارو: 5 راهکار موثر برای ایجاد حس بهتر – www.DrFree-Health.com
Home / تغذیه و بیماری‌ها / نقش تغذیه در بیماری‌های مزمن / اختلال حافظه و آلزایمر / فراتر از درمان و دارو: 5 راهکار موثر برای ایجاد حس بهتر
راهکارهای بهبود سلامت روان

فراتر از درمان و دارو: 5 راهکار موثر برای ایجاد حس بهتر

آیا همواره به دنبال روش های نوین و موثر برای ایجاد حس بهتر و کنترل شرایط روحی خود هستید؟ ممکن است اخیرا برای یادگیری مهارت های مقابله و ارتباط بهتر با روانشناس مشورت کرده باشید یا روانپزشک برای شما دارو تجویز کرده باشد. این دو روش از راهکارهای موثر و اثبات شده ای هستند اما گاهی کافی به نظر نمی رسند.

آنچه اغلب افراد نمی دانند این است که روش های دیگری هم در دسترس هستند که به نسخه پیچی نیاز ندارند. تغییرات شیوه زندگی شامل انجام تمرینات ورزشی، خواب کافی، ارتباطات اجتماعی و تغذیه مناسب به بهبود شرایط روحی کمک می کنند. این روش ها، مداخلات سلامت مطالعه شده و موثر هستند. در اینجا به نتایج مطالعات اشاره می کنیم:

ورزش: ورزش یک مداخله ضدافسردگی مفید است. اندازه ای از ورزش که به درمان افسردگی کمک می کند شامل 22.5 کیلومتر پیاده روی در هفته است. این مقدار به نظر زیاد است اما اگر کل این مسافت را به روزهای هفته تقسیم کنیم تنها با 30 دقیقه پیاده روی سریع در روز مسافتی معادل 3 کیلومتر طی می شود. اگر محدودیت های جسمی دارید می توانید این زمان را به دو مرحله 15 دقیقه ای یا سه مرحله 10 دقیقه ای تقسیم کنید.

تمرینات تمرکزی: این تمرینات زمان بروز حملات افسردگی را به تعویق می اندازند. مدت زمان انجام این تمرینات و استفاده از مزایای آن ها به شرایط ویژه شما بستگی دارد. توصیه ها از یک ساعت در روز، 6 روز در هفته تا یک ساعت در سه روز متوالی متفاوت است.

کیفیت خواب: خواب خوب برای تندرستی ضروری است. تقریبا 8-6 ساعت خواب شبانه توصیه می شود. خواب کمتر یا بیشتر به مشکلات سلامت منتهی می شود بنابراین بهتر است یک زمان منظم 6 تا 8 ساعته برای خواب شبانه اختصاص دهید.

ارتباطات اجتماعی: افرادی که ارتباطات اجتماعی بیشتری دارند مشکلات سلامت کمتری را تجربه می کنند و طول عمر بیشتری دارند. ارتباطات اجتماعی به شیوه های مختلفی برقرار می شود: دورهمی های خانوادگی، دورهمی دوستانه برای تماشای فیلم یا نوشیدن قهوه، کلاس های آموزشی یا تفریحی و بسیاری دیگر. این گروه از ارتباطات، تعاملات اجتماعی وسیع هستند اما تعاملات محدود را فراموش نکنید: ارتباط با افراد غریبه یا آشنایان معمولی در تعاملات اجتماعی کوتاه مانند صحبت کردن با شخصی در آسانسور یا همراهی فردی در صف پرداخت. هر نوع ارتباط اجتماعی شما را با دنیای بیرون مرتبط می سازد.

انتخاب های غذایی: آنچه می خورید بر سلامت روان شما تاثیر گذار است. نتایج مطالعات علمی نشان می دهند ترکیبی از رژیم غذایی مدیترانه ای و رژیم DASH (رهنمودهای رژیم غذایی برای توقف پرفشاری خون) موجب 54% کاهش بروز بیماری آلزایمر می شود که این اثر برای سالمندان بسیار چشمگیر است.

 

زمانی که از سلامت روان صحبت می شود ممکن است برای شما یک هدف دست نیافتنی به نظر برسد اما شما این توانایی را دارید که با ایجاد تغییرات کوچک به این هدف نزدیک تر شوید.

 

منبع: WebMD

لطفا به این موارد هم توجه کنید

غذاهای پروتئینی

با مصرف غذاهای پروتئینی رژیم غذایی خود را غنی کنید

ساندویج گوشت بوقلمون و سیب 4 برش گوشت بوقلمون 9 گرم پروتئین دارد. برای تهیه …

پاسخ دهید