s اثربخشی درمان های مکمل – www.DrFree-Health.com
اثربخشی درمان های مکمل

رایحه درمانی: در این روش از عصاره گیاهان برای کمک به سلامت جسمی و روحی استفاده می شود. این روغن ها اغلب استنشاق می شوند یا بر روی پوست مالیده می شوند. یک تئوری می گوید رایحه گیاهان نوعی پیام شیمیایی به بخشی از مغز ارسال می کند که خلق و خو و احساس را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین ممکن است به درمان اضطراب، افسردگی و احتمالا برخی از انواع دردهای جسمی کمک کند.

بادکش کردن: در چین باستان از لیوان های مخصوصی برای کشش پوست و افزایش جریان خون استفاده می شد. در المپیک تابستانی 2016، استفاده از این روش برای برخی از ورزشکاران توجه زیادی را به خود جلب کرد. برخی از مطالعات پیشنهاد می کنند که این روش در تخفیف دردهای مزمن گردن و پشت موثر است.

سم زدایی: سم زدایی بدن یک روش ترکیبی شامل استفاده از رژیم غذایی، مکمل ها یا ملین ها برای رهایی بدن از مواد سمی است. برخی از انواع روش های روزه داری به کاهش وزن، کاهش سطوح کلسترول و سلامت قلب کمک می کنند اما پیش از انجام آن ها با پزشک خود مشورت کنید. شواهدی وجود ندارد که نشان دهد روش های سم زدایی به راستی به پاکسازی بدن کمک می کنند و برخی موجب ضعف، غش یا سوء تغذیه می شوند.

طب سوزنی: از این روش معمولا برای کاهش درد به ویژه درد عضلات و مفاصل استفاده می شود اما اثربخشی آن همچنان مورد بحث است.

مکمل ها: این دسته شامل مکمل های گیاهی، ویتامین ها، املاح و پروبیوتیک ها هستند. برخی از این مکمل ها ممکن است مضر باشند به ویژه اگر بیماری خاصی داشته باشید یا به همراه درمان های دیگر استفاده شوند. برخلاف داروها، مکمل ها پیش از ورود به بازار مورد آزمایش قرار نمی گیرند و هیچ سازمانی ادعای شرکت های سازنده را بررسی نمی کند. قبل از استفاده از این قبیل مکمل ها با متخصص مشورت کنید به ویژه اگر تحت درمان با داروهای دیگری هستید.

تکنیک های تمدد اعصاب: ممکن است افراد مبتلا به اضطراب، مشکلات خواب، تهوع، سردردهای مزمن یا دردهای فکی ناشی از استرس از این روش ها سود برند. این روش ها شامل هیپنوتیزم، آرام سازی پیشرفته، پاسخ دهی زیستی، شبیه سازی هدایت شده و تمرینات تنفس عمیق است. هدف هر یکی از این روش ها، شروع واکنش آرامش طبیعی بدن است که تعداد تنفس و فشارخون را کاهش می دهد و احساس بهتری از تندرستی می دهد.

یوگا: این ورزش از فعالیت های هندیان باستان است که ترکیبی از فعالیت جسمی، تکنیک های تنفس و تکنیک های تمدد اعصاب می باشد. اگر درد پشت خفیفی دارید انتخاب حرکات مناسب به تسکین درد و بهبود حرکت کمک می کند. یوگا همچنین به کاهش ضربان قلب و فشار خون و کنترل اضطراب و افسردگی کمک می کند. اگر باردار هستید، فشارخون بالا دارید یا به انواع خاصی از دردهای پشت مبتلا هستید لازم است از انجام برخی حرکات خودداری کنید. پیش از شروع یوگا با پزشک خود مشورت کنید.

ماساژ درمانی: درمانگران با دست ها، انگشتان، ساعد، آرنج و گاهی پاها عضلات و سایر بافت های نرم بدن را مالش داده یا فشرده می کنند. مطالعات بسیاری نشان می دهند که این روش موجب تسکین درد می شود و برای برخی افراد مبتلا به سردرد، افسردگی و سرطان کمک کننده است اما فواید آن اثر طولانی مدتی ندارد.  اگر سرطان دارید، باردار هستید یا از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید پیش از ماساژ درمانی با پزشک مشورت کنید. از انجام ماساژ در اطراف بریدگی ها، پوست آسیب دیده یا نواحی در حال بازسازی پوست خودداری کنید.

بازتاب شناسی: این روش شامل فشارآوردن به نقاطی از دست ها و پاهاست که به نظر می رسد با اندام های ویژه و سایر بخش های بدن ارتباط دارند. این روش برای درمان بیماری هایی مانند درد پشت، سردرد، سکته مغزی، استرس، مالتیپل اسکلروزیس (MS) و حتی آسم به کار می رود. بازتاب شناسی نسبتا بی خطر است اما شواهد قوی مبنی بر موثر بودن این روش در بهبود بیماری ها وجود ندارد.

حمام پا با آب یونیزه: از نظر تئوری، شما پای خود را در وسیله خاصی که حاوی مخلوطی از یون های مثبت و منفی (اتم های باردار) است قرار می دهید تا سموم بدن را بیرون بکشد. در عمل این روش بی خطر به نظر می رسد و گران قیمت است اما به نظر نمی رسد که به واقع فوایدی برای سلامتی داشته باشد.

غذاهای پروتئینی

با مصرف غذاهای پروتئینی رژیم غذایی خود را غنی کنید

ساندویج گوشت بوقلمون و سیب 4 برش گوشت بوقلمون 9 گرم پروتئین دارد. برای تهیه …