s راهکارهایی که شما را جوانتر نشان می دهند – www.DrFree-Health.com
Home / تغذیه در سلامت و زیبایی / تغذیه و زیبایی / تغذیه و پوست و مو / راهکارهایی که شما را جوانتر نشان می دهند
موادغذایی برای جوانسازی

راهکارهایی که شما را جوانتر نشان می دهند

جوانسازی چشم ها

اگر چشم های شما خسته به نظر می رسد بهترین راه حل استراحت کردن است. خوابیدن موجب آزادسازی هورمون هایی می شود که به حفظ ضخامت و انعطاف پوست کمک می کنند. برای کاهش پف چشم مقدار نمک دریافتی را کاهش دهید و آب کافی بنوشید. می توانید از برش های سرد خیار یا چای کیسه ای مرطوب استفاده کنید.

مبارزه با پنجه کلاغی

«آلفا هیدروکسی اسید» ترکیبی است که در میوه ها، نیشکر، شیر و سایر غذاها یافت می شود. زمانی که به طور موضعی بر روی پوست قرار گیرد سلول های مرده پوست را لایه برداری می کند که این عمل برای کاهش خطوط و چین و چروک کمک کننده است. مصرف این ترکیب برای رفع چین و چروک پوست نازک اطراف چشم نتیجه بهتری دارد. تحریک خفیف و قرمزی پوست طبیعی است. همچنین حساسیت پوست به نور خورشید افزایش می یابد و بهتر است از کرم های ضدآفتاب استفاده شود.

آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان ها ویتامین ها و املاحی هستند که از آسیب پوست ناشی از ترکیبات مخرب (رادیکال های آزاد) محافظت می کنند. می توانید موادغذایی غنی از آنتی اکسیدان بخورید یا کرم های حاوی آنتی اکسیدان ها را به طور مستقیم بر روی پوست قرار دهید. مطالعات نشان می دهند استفاده موضعی از ویتامین C به کاهش خطوط ظریف و چین و چروک ها کمک می کند.

سالمون برای نرمی پوست

ماهی سالمون غنی از مواد مغذی مورد نیاز پوست است. این ماده غذایی حاوی پروتئین _ترکیب ضروری و ساختاری برای پوست سالم و غنی از چربی های سالم امگا 3 می باشد. چربی های امگا 3 به کاهش چین و چروک ها و حفظ طراوت پوست کمک می کنند.

سیگار

یکی از روش های مطمئن برای محافظت از آسیب پوست، پرهیز از سیگار است. مطالعه بر روی دوقلوها نشان می دهد صورت افراد سیگاری چین چروک بیشتری دارد و پوست آن تا 40% نازکتر از افراد غیرسیگاری است. دود تنباکو آنزیمی آزاد می کند که کلاژن و الاستین را می شکند. این دو ترکیب از پروتئین های ضروری و ساختاری پوست هستند که در انعطاف پذیری آن نقش دارند.

رتینوئیدها

این ترکیبات شیمیایی از خانواده ویتامین A هستند که به کاهش خطوط و چین و چروک ها و جوانسازی کمک می کنند. غلظت های بالای رتینوئیدها توسط پزشک تجویز می شود اما در غلظت های کمتر به صورت کرم در داروخانه ها موجود است. بهترین نتیجه زمانی به دست می آید که این ترکیبات به مدت چند هفته یا چند ماه و به طور منظم مصرف شوند. تمام این محصولات موجب قرمزی، سوزش، پوسته ریزی و حساسیت پوست به نور آفتاب می شوند.

کرم های ضد آفتاب چند طیفی

احتمالا می دانید که کرم های ضد آفتاب با مسدود کردن اشعه های مضر خورشید از شکل گیری چین و چروک ها جلوگیری می کنند. اما SPF تنها به محافظت از اشعه ماورای بنفش B مرتبط است درحالی که اشعه ماورای بنفش A نقش مهمتری در ایجاد چین و چروک ها دارد. برای مسدود کردن UVA و UVB از انواع کرم های ضدآفتاب چند طیفی استفاده کنید.

عینک آفتابی

عینک آفتابی به سه روش به جوان نگه داشتن شما کمک می کند. عینک آفتابی مناسب، پوست ظریف و حساس اطراف چشم را از آسیب نور خورشید محافظت می کند. همچنین از کوچک کردن چشم جلوگیری می کند. کوچک کردن چشم در نور آفتاب به مرور زمان چین و چروک اضافی ایجاد می کند. در نهایت عینک آفتابی بروز آب مروارید را به تاخیر می اندازد. تماس طولانی مدت با اشعه UV خطر آب مروارید را افزایش می دهد. اطمینان حاصل کنید که شیشه عینک شما UV 400 باشد.

محو کردن لک ها

«هیدروکینون» یک ترکیب فعال است که در بیشتر کرم های سفید کننده وجود دارد. این ترکیب با تولید ملانین در پوست مداخله می کند_رنگدانه ای که به لک های پوستی رنگ می دهد. هیدروکینون در کرم های بدون نسخه وجود دارد. همچنین در غلظت های بیشتر توسط متخصصین پوست تجویز می شود.

 

منبع: WebMD

لطفا به این موارد هم توجه کنید

فواید مصرف طالبی

با مصرف «طالبی» از دکتر بی نیاز شوید!

طالبی و سایر ملون ها (گرمک، خربزه، هندوانه) یک میان وعده تابستانی مفید هستند که …

پاسخ دهید