s راهکارهای پیشگیری از بروز سرطان – www.DrFree-Health.com
Home / تغذیه و بیماری‌ها / نقش تغذیه در بیماری‌های مزمن / سرطان ها / راهکارهای پیشگیری از بروز سرطان
راهکارهای مقابله با سرطان

راهکارهای پیشگیری از بروز سرطان

سیگار را ترک کنید: دود سیگار حاوی 250 نوع ماده شیمیایی مضر است که در حدود 70 نوع آن سرطان زا هستند. علاوه بر سرطان ریه، سیگار با 12 نوع سرطان دیگر شامل سرطان معده، مثانه، کلیه، دهان و گلو در ارتباط است.

سبزیجات بیشتری بخورید: میوه ها و سبزیجات تازه غنی از ترکیبات ضد سرطان، مواد مغذی و فیبر هستند. بروکلی، کلم برگ، گل کلم و سایر سبزیجات خانواده کلم از سلول ها بدن در مقابل عوامل سرطان زا محافظت می کنند.

وزن خود را کنترل کنید: وزن اضافه به ویژه در اطراف شکم خطر سرطان سینه، کولون، رحم، پانکراس، کیسه صفرا و مری را افزایش می دهد. محققین می گویند یکی از دلایل این است که سلول های چربی موادی آزاد می کنند که موجب تحریک رشد سلول های سرطانی می شود.

مصرف الکل را کاهش دهید: نوشیدن الکل با سرطان دهان، سینه، کبد و مری ارتباط دارد. نوشیدن مقادیر بیشتر با افزایش خطر سرطان همراه است.

مصرف فست فود را کاهش دهید: گوشت های فرآیندشده مانند هات داگ، سوسیس و کالباس به دلیل محتوای نیتریت و نیترات با سرطان ارتباط دارد. مصرف زیاد گوشت قرمز نیز در درازمدت  با سرطان کولورکتال در ارتباط است.

ورزش کنید: ورزش با چاقی مقابله می کند و سطوح هورمون های استروژن و انسولین که با سرطان در ارتباطند کاهش می دهد. برای 30 دقیقه ورزش هوازی در بیشتر روزهای هفته هدف گذاری کنید.

از ضدآفتاب استفاده کنید: تماس طولانی با اشعه UV موجب آسیب سلول های پوست و بروز سرطان می شود. سوختگی پوست پس از 15 دقیقه تماس با اشعه UV آغاز می شود. بنابراین قبل از اینکه بیرون بروید پوست خود را با کرم ضد آفتاب بپوشانید. از انواع چند طیفی با محافظت (SPF) 30 یا بالاتر انتخاب کنید.

منبع: WebMD

لطفا به این موارد هم توجه کنید

فواید مصرف طالبی

با مصرف «طالبی» از دکتر بی نیاز شوید!

طالبی و سایر ملون ها (گرمک، خربزه، هندوانه) یک میان وعده تابستانی مفید هستند که …

پاسخ دهید