s با مصرف غذاهای پروتئینی رژیم غذایی خود را غنی کنید – www.DrFree-Health.com
Home / تغذیه در سلامت و زیبایی / تغذیه و زیبایی / تغذیه و تناسب اندام / با مصرف غذاهای پروتئینی رژیم غذایی خود را غنی کنید
غذاهای پروتئینی

با مصرف غذاهای پروتئینی رژیم غذایی خود را غنی کنید

ساندویج گوشت بوقلمون و سیب

4 برش گوشت بوقلمون 9 گرم پروتئین دارد. برای تهیه ساندویج از نان سبوس دار استفاده کنید. برای طعم دار کردن سس خردل به کار ببرید و ساندویج را با مقداری پنیر معمولی، چند برش سیب و برگ های کاهو یا اسفناج پرکنید.

سالاد لوبیا

نصف لیوان لوبیا 8 گرم پروتئین دارد و حاوی فیبرو آهن است. برای تهیه سالاد لوبیا، مقداری ذرت، فلفل دلمه ای و پیاز خرد شده به آن بیافزایید و با روغن زیتون و آبلیمو طعم دار کنید.

مغزدانه ها

یک مشت از مغزدانه هایی مانند پسته، گردو، بادام و بادام زمینی 4 گرم پروتئین دارد علاوه براینکه حاوی ویتامین، فیبر و چربی های دوستدار قلب است. اگر از این میان وعده به عنوان یک غذای سبک استفاده می کنید مقداری بیسکوییت سبوس دار، پنیر و یک برش میوه به آن اضافه کنید.

اسموتی میوه و سبزیجات

برای تهیه اسموتی یک لیوان شیر بدون چربی و نصف لیوان ماست یونانی را باهم مخلوط کنید و میوه ها و سبزیجات خرد شده مورد علاقه را به آن اضافه کنید. موز، اسفناج، توت فرنگی یا گیلاس گزینه های خوبی هستند. برای ایجاد طعم شکلاتی می توانید مقداری پودر شکلات بدون شکر به آن بیافزایید.

آش حبوبات

نصف لیوان حبوبات 7 گرم پروتئین دارد. مطالعات نشان می دهند مصرف حبوبات به افزایش حس سیری کمک می کند. مقداری از حبوبات را با گوجه فرنگی، پیاز، هویج، کرفس و سایر سبزیجات دلخواه ترکیب کنید و بگذارید به خوبی پخته شوند.

تخم مرغ و آووکادو

تخم مرغ فقط برای صبحانه نیست. یک عدد تخم مرغ 6 گرم پروتئین دارد و برای یک وعده غذای سبک و سریع مناسب است. نصف آووکادو را خرد کرده و با روغن زیتون و آبلیمو مخلوط کنید. مخلوط را برای روی نان تست سبوس دار قرار دهید و یک عدد تخم مرغ آبپز را به آن اضافه کنید. مطالعات نشان می دهند مصرف آووکادو حس گرسنگی را به تعویق می اندازد اما از آنجایی که انرژی بالایی دارد مصرف روزانه آن موجب اضافه وزن می شود.

ساندویج ماهی سالمون

90 گرم ماهی کبابی یا کنسرو ماهی در آب 17 گرم پروتئین دارد. ماهی را با روغن زیتون و آبلیمو طعم دار کنید. مقداری سبزیجات به آن بیافزایید و در نان سبوس دار سرو کنید.

سالاد اسفناج و مرغ

هر لیوان اسفناج علاوه بر ویتامین ها و املاح، 1 گرم پروتئین دارد. برگ های اسفناج را با سرکه بالزامیک طعم دار کنید. برای دریافت پروتئین بیشتر برش های مرغ و مقداری بادام به سالاد اضافه کنید.

 

منبع: WebMD

لطفا به این موارد هم توجه کنید

فواید گیلاس

فواید مصرف گیلاس

گیلاس در هر واحد (1 لیوان) کمتر از 100 کالری انرژی دارد و مقدار چربی …

پاسخ دهید