s آیا غذاهای غنی از ویتامین در رژیم غذایی شما وجود دارد؟ – www.DrFree-Health.com
Home / کیفیت مواد غذایی / عناصر موجود در مواد غذایی / املاح / آیا غذاهای غنی از ویتامین در رژیم غذایی شما وجود دارد؟
غذاهای غنی از ویتامین

آیا غذاهای غنی از ویتامین در رژیم غذایی شما وجود دارد؟

تعیین مقدار کلسیم یا ویتامین C دریافتی روزانه آسان است. همچنین به راحتی می توانید برچسب ارزش تغذیه ای مولتی ویتامین مصرفی خود را بخوانید و از مقدار دریافت ویتامین و املاح آگاه شوید. اما با مصرف موادغذایی معمول که منبع اصلی تامین مواد مغذی ضروری هستند چگونه به مقدار نیاز بدن پی ببریم؟

یک راه، تمرکز بر نوع خوراک و مصرف رژیم غذایی متعادل است. رژیم غذایی متعادل شامل انواع سبزیجات و میوه های رنگی، غلات کامل، حبوبات، مغزدانه ها، محصولات لبنی، غذاهای دریایی، گوشت بدون چربی و ماکیان است. بر اساس نیاز انرژی روزانه بر این مواد غذایی غنی از ویتامین و املاح تمرکز کنید تا از بیماری ها در امان بمانید.

برای بهبود رژیم غذایی و تامین غذاهای غنی از ویتامین به رهنمودهای زیر توجه کنید:

1- مصرف مایعات شیرین را محدود کنید.

نوشابه ها، نوشیدنی های ورزشی، نوشیدنی های انرژی زا، شربت، چای شیرین، قهوه شیرین و سایر نوشیدنی های شیرین شده ممکن است در هر لیوان معادل 12 قاشق مرباخوری شکر داشته باشند، در حالی که فاقد ارزش غذایی و فواید سلامتی هستند. در مقابل مصرف این نوشیدنی ها می تواند شانس چاقی یا دیابت را افزایش دهد که این دو بیماری خطر بیماری قلبی عروقی و سایر بیماری های مزمن را افزایش می دهند. بنابراین قهوه یا چای شیرین نشده یا آب خالص گزینه های بهتری هستند.

2- مصرف کربوهیدرات ها یا قندهای تصفیه شده را کاهش دهید.

نان سفید، بسیاری از غلات صبحانه، فست فودها، چیپس سیب زمینی یا سیب زمینی سرخ شده حاوی نشاسته خالص هستند که به سرعت در بدن به قند تبدیل می شود و مواد مغذی و فیبر اندکی دارد. غلات کامل، نان سبوس دار، غلات صبحانه پرفیبر، برنج قهوه ای، جو و جو دوسر، میوه ها و سبزیجات و حبوبات گزینه های بهتری هستند. یک قانون کلی این است که غذاهایی را انتخاب کنید که به ازای هر 10 گرم کربوهیدرات حداقل 1 گرم فیبر داشته باشند. اگر به ازای هر 5 گرم کربوهیدرات 1 گرم فیبر در ماده غذایی وجود داشته آن غذا بسیار ایده آل است.

منبع: Harvard Medical School

 

 

 

 

 

 

 

 

لطفا به این موارد هم توجه کنید

دلایل بروز نفخ

عواملی که باعث بروز نفخ می شوند

نمک بدن به نمک نیاز دارد اما بیشتر افراد بیش از نیاز خود نمک دریافت …

پاسخ دهید