s با مصرف “سیب” از دکتر بی نیاز شوید – www.DrFree-Health.com
فواید مصرف سیب

با مصرف “سیب” از دکتر بی نیاز شوید

هزاران سال است که بسیاری از اقوام از خواص پزشکی سیب استفاده می کنند. هم اکنون تحقیقات مدرن روز بسیاری از فواید سلامتی مرتبط با سیب را تایید کرده است. در حقیقت صدها مقاله وجود دارد که نشان می دهند چرا سیب یک superfruit محسوب می شود. در اینجا به برخی دلایل مصرف روزانه سیب اشاره می کنیم:

1- سیب یک میان وعده طبیعی کامل است.

یک سیب بزرگ، یک انتخاب کنترل شده کامل و قابل حملی است که 115 کیلوکالری انرژی و 5 گرم فیبر دارد. همچنین منبع خوبی از ویتامین C است و چربی، سدیم و کلسترول ندارد. همه انواع سیب منابع طبیعی مواد مغذی گیاهی ارتقاء دهنده سلامت نظیر آنتی اکسیدان ها هستند.

پوست سیب را جدا نکنید تا مواد مغذی بیشتری دریافت کنید. پوست سیب حاوی دو سوم از فیبر و آنتی اکسیدان های مفید است. بنابراین سیب تنها یک میان وعده نیست. از سیب برای تهیه سس ها و دسر ها و تهیه چیپس استفاده می شود.

2- مصرف سیب به پیکرتراشی کمک  می کند.

مصرف یک تا دو عدد سیب در روز از چاقی سیبی شکل (تجمع چربی در ناحیه شکم) پیشگیری می کند. سیب حاوی فیبر محلول و اسید ursolic است، ترکیب طبیعی که موجب افزایش سوختن چربی می شود. محققین دانشگاه Rio de Janeiro دریافتند زنانی که 3 عدد سیب را به رژیم غذایی روزانه خود افزودند در مدت 10 هفته بیش از 1 کیلوگرم وزن کم کردند.

3- سیب موجب بهبود عملکرد مغز می شود.

سیب یک بالا برنده طبیعی عملکرد مغز است. محققین دانشگاه Cornell دریافتند که مواد مغذی موجود در سیب از نورون های مغزی در مقابل آسیب اکسیداتیو محافظت می کنند. آسیب اکسیداتیو با بیماری های تحلیل برنده اعصاب نظیر آلزایمر و پارکینسون در ارتباط است. “کوئرستین” ترکیب مسئول خواص حمایتی سیب است. در مطالعه دیگری مشخص شد که نوشیدن یک لیوان آب سیب در افراد مبتلا به آلزایمر متوسط تا شدید، علائم خلقی و رفتاری را تا 27% بهبود می دهد.

4- سیب خطر سرطان را کاهش می دهد.

مطالعات نشان می دهند که سیب در مقابل برخی از انواع سرطان اثر حافظتی دارد. تحقیقات کارشناسی شده نشان می دهند که سیب موجب کاهش خطر بروز سرطان های دهان، مری، حنجره، ریه، کولون، سینه، تخمدان و پروستات می شود.

5- سیب به بهبود عملکرد سیستم تنفسی کمک می کند.

آنتی اکسیدان های موجود در سیب به محافظت ریه ها در مقابل آسیب اکسیداتیو که با بیماری هایی نظیر آسم، التهاب برونش ها و آمفیزم (بیماری حاد ریوی) مرتبط است، کمک می کند. در مطالعه ای مشخص شد خطر بروز آسم و تنگی نفس در کودکان متولد شده از زنانی که در دوران بارداری از سیب استفاده کردند کاهش می یابد.

 

منبع: WebMD.com

لطفا به این موارد هم توجه کنید

غذاهای پروتئینی

با مصرف غذاهای پروتئینی رژیم غذایی خود را غنی کنید

ساندویج گوشت بوقلمون و سیب 4 برش گوشت بوقلمون 9 گرم پروتئین دارد. برای تهیه …

پاسخ دهید