s ارتباط دریافت گوشت قرمز و طول عمر – www.DrFree-Health.com
Home / تغذیه در سلامت و زیبایی / تغذیه و سلامت / تغذیه و سلامت زنان / ارتباط دریافت گوشت قرمز و طول عمر
گوشت قرمز و طول عمر

ارتباط دریافت گوشت قرمز و طول عمر

مصرف گوشت قرمز، علاوه بر افزایش خطر سرطان کولورکتال و سایر مشکلات سلامت، با کاهش طول عمر نیز در ارتباط است. این یک پیغام واضح از سوی آخرین تحقیق انجام شده در دانشگاه هاروارد و بر مبنای اطلاعات به دست آمده از دو مطالعه در حال اجرا در دهه های طولانی است. چنین به نظر می رسد که “مصرف گوشت قرمز سالم” یک اصطلاح ضد و نقیض است.

دکتر Frank Hu استاد تغذیه در دانشگاه هاروارد می گوید: ” این مطالعه شواهد واضحی را فراهم آورده است که مصرف منظم گوشت قرمز، به ویژه گوشت فرآوری شده، نقش قابل توجهی در مرگ زود هنگام دارد.”

مصرف گوشت قرمز و میزان مرگ و میر

در مطالعه ای که در سال 2012 توسط گروهی از محققین دانشگاه هاروارد انجام گرفت مشخص شد افرادی که بیشترین میزان مصرف گوشت قرمز را داشتند، در سنین جوانتر و اغلب به دلیل بیماری قلبی عروقی و سرطان فوت کردند. این افراد همچنین وزن بیشتری داشتند، فعالیت بدنی کمتری انجام می دادند، سیگار بیشتری می کشیدند و بیش از افراد سالم تر الکل می نوشیدند. حتی زمانی که محققین اثرات شیوه زندگی ناسالم را در مطالعه جبران کردند، ارتباط مصرف گوشت قرمز و میزان مرگ و میر پابرجا باقی ماند.

کنترل مقدار

30 گرم گوشت قرمز معادل یک کف دست بدون انگشت است.

آنچه مطالعات یافته اند

پس از 28 سال، در حدود 24 هزار نفر از افرادی که در این دو مطالعه شرکت کردند به دلیل بیماری قلبی یا سرطان مردند. در این مطالعه مشخص شد که افزودن هر سهم گوشت قرمز به رژیم غذایی خطر مرگ را به میزان 13% افزایش می دهد.

برای اشخاص دیگر، افزایش خطر مرگ به میزان 13% به ازای مصرف هر سهم گوشت فرآوری نشده چه مفهومی دارد؟

دکتر Walter Willett دانشمند ارشد تیم تحقیقات می گوید: اگر فردی 60 ساله باشد و به احتمال 50% در 25 سال آینده بمیرد، افزودن یک سهم گوشت قرمز به رژیم غذایی روزانه، خطر مرگ وی را در این مدت زمانی به 57% افزایش می دهد و اگر دو سهم گوشت به رژیم روزانه افزوده شود افزایش خطر مرگ در این بازه زمانی به 63% می رسد. اما کاهش دریافت گوشت قرمز بر میزان مرگ و میر اثر قابل ملاحظه ای دارد. مصرف کمتر از یک سهم (60 گرم) گوشت قرمز در روز به میزان 10% از مرگ و میر زودرس مردان پیشگیری می کند.

جایگزین های گوشت قرمز که می توانند خطر مرگ زودرس را کاهش می دهند:

جایگزین های گوشت قرمز میزان کاهش خطر مرگ زودرس
ماهی 7%
حبوبات، لبنیات کم چربی 10%
ماکیان، غلات کامل 14%
مغزدانه ها 19%


پروتئین های سالم را جایگزین کنید

این مطالعه اشاره می کند که با جایگزین کردن منابع پروتئین سالم تر نظیر ماهی، ماکیان، دانه ها، حبوبات، لبنیات کم چربی و غلات کامل منافع بیشتری به دست خواهید آورد. دکتر Willett می گوید: اگر فردی در مدت 25 سال آینده به میزان 50% در معرض خطر مرگ باشد، جایگزین کردن یک سهم گوشت قرمز با گوشت مرغ، میزان خطر را به 42% و جایگزین کردن مغزدانه ها میزان خطر را به 40% کاهش می دهد.

آنچه باید انجام دهید

روش محتاطانه این است که میزان دریافت گوشت قرمز را کاهش دهید. در سطح فردی، پیش بینی میزان فواید مشکل است، اما اطمینان داشته باشید که کاهش مصرف گوشت قرمز_به ویژه گوشت فرآوری شده_فوایدی برای شما خواهد داشت. دکتر Willett می گوید: “هیچ چیز تضمین شده نیست اما این شیوه، شانس زندگی را به نفع شما افزایش می دهد.”

منبع : Harvard Medical School

لطفا به این موارد هم توجه کنید

روزه داری و ورزش

اصول روزه داری برای ورزشکاران

روزه برای ورزشکاران سبب تقویت احساس آرامش و کاهش استرس شده و مطالعات نشان می …

پاسخ دهید