s کثیف ترین وسایلی که در خانه شما هستند – www.DrFree-Health.com
Home / تغذیه در سلامت و زیبایی / عادات صحیح غذا خوردن / کثیف ترین وسایلی که در خانه شما هستند
ابزار آلوده در آشپزخانه

کثیف ترین وسایلی که در خانه شما هستند

اسکاج آشپزخانه: این وسیله کاملا بی خطر به نظر می رسد اما احتمالا کثیف ترین وسیله خانه شماست! زیرا با سطوح زیادی در تماس است. این وسیله می تواند حاوی قارچ، باکتری ای کولای و سالمونلا و سایر ترکیباتی باشد که موجب واکنش های آلرژیک و بیماری های جدی می شوند.

سینک آشپزخانه: زمانی که گوشت خام، میوه ها یا سبزیجات را می شویید، باکتری ها جابه جا می شوند و در سینک باقی می مانند. حتی ممکن است با اسکاج ظرفشویی جابه جا شوند. برای تمیز نگه داشتن سینک، هفته ای دوبار آن را ضد عفونی کنید و یک بار در ماه از مواد سفید کننده در لوله سینک بریزید و پس از دقایقی شستشو دهید. در مورد شستشوی گوشت یا مرغ نگران نباشید. فرآیند پختن در دمای مناسب باکتری ها را از بین می برد.

چای ساز: ممکن هرگز تصور نکنید که این وسیله نیز آلوده باشد. باکتری ها در محیط تاریک و مرطوب بخشی که مخصوص آب جوش است رشد می کنند. برای تمیز کردن آن، یک فنجان سرکه را به مدت 30 دقیقه در آن بجوشانید. سپس سرکه را خالی کرده و با آب آن را پر کنید و بجوشانید و دوباره خالی کنید.

دستگیره اجاق: ممکن است این وسیله در لیست ابزاری که باید تمیز شوند نباشد اما فکر کنید که چند بار در تماس با آن ها هستید و در مقابل چند بار آن را تمیز می کنید. هفته ای یکبار دستگیره ها را با آب گرم و صابون بشویید.

میز تهیه غذا: محیطی که روی آن غذا تهیه می شود بیش از هر جای دیگری منبع باکتری های بیماری زا نظیر سالمونلا و ای کولای است. این مسئله زمانی مهم خواهد بود که این سطح در تماس با اسکاج آشپزخانه، تلفن، کیف پول و حتی حیوانات خانگی قرار می گیرد.

شیر دستشویی: دستگیره شیر دستشویی بیش از صندلی توالت یا دستگیره در حمام به میکروب آلوده است. بنابراین به طور روزانه دستگیره شیر دستشویی و آشپزخانه را ضد عفونی کنید.

جا مسواکی: دهان، میزبان صدها نوع از انواع باکتری هاست بنابراین تعجب آور نیست که جا مسواکی نیز حاوی باکتری ها باشد. هفته ای یکبار جا مسواکی را ضدعفونی کنید یا با آب جوش و صابون بشویید.

 

منبع: WebMD

لطفا به این موارد هم توجه کنید

فواید گیلاس

فواید مصرف گیلاس

گیلاس در هر واحد (1 لیوان) کمتر از 100 کالری انرژی دارد و مقدار چربی …

پاسخ دهید