s چگونه پف زیر چشم را از بین ببریم؟ – www.DrFree-Health.com
Home / تغذیه در سلامت و زیبایی / تغذیه و زیبایی / تغذیه و پوست و مو / چگونه پف زیر چشم را از بین ببریم؟
درمان طبیعی پف چشم

چگونه پف زیر چشم را از بین ببریم؟

نمک دریافتی را کاهش دهید.

آب در بدن از جایی که مقدار سدیم کمتری دارد به جایی که بیشترین مقدار سدیم را دارد حرکت می کند. مناطق اطراف چشم اولین مثال هستند. بدین جهت است که شام پرنمک اغلب به پف کردن چشم ها در صبح منتهی می شود.

علائم آلرژی را کنترل کنید.

آلرژی فصلی موجب آبریزش چشم ها و پف کردن آن ها می شود. داروهای بدون نسخه ای که برای درمان آلرژی، سرماخوردگی یا عفونت سینوس ها استفاده می کنید در کاهش پف چشم ها و توقف آبریزش بینی موثرند.

حالت خوابیدن خود را تغییر دهید.

آیا به پهلو یا به شکم می خوابید؟ جاذبه موجب تجمع مایعات در زیر چشم ها می شود. تلاش کنید تا به پشت بخوابید و یک بالش اضافه زیر سر خود بگذارید.

قبل از خوابیدن آرایش صورت خود را پاک کنید.

پاک نکردن آرایش چشم ها موجب تجمع مایعات در اطراف چشم و پف کردن آن پس از بیداری می شود. قبل از خواب شب صورت خود را با صابون مناسب بشویید و از پاک کننده برای اطراف چشم ها استفاده کنید.

در نوشیدن الکل زیاده روی نکنید.

الکل آب پوست را خارج می کند و به احتمال بیشتری این مایعات مناطق حساس و ظریف اطراف چشم را پر می کند. بهتر است قبل از خواب یک لیوان آب بنوشید و از کرم مرطوب کننده برای اطراف چشم استفاده کنید.

از چشم خود در مقابل اشعه UV محافظت کنید.

تماس زیاد با نور خورشید موجب خشک شدن و چین و چروک اطراف چشم می شود. استفاده از عینک آفتابی و کلاه برای محافظت از صورت از مضرات اشعه UV ضروری است.

سیگار نکشید.

سیگار کشید نیز موجب خشکی و چین و چروک پوست صورت و اطراف چشم می شود.

از خنک کننده ها استفاده کنید.

اگر چشمانتان ورم می کند از خنک کننده ها استفاده کنید. کمپرس سرد پف زیر چشمان را تخفیف می دهد. از قاشق سرد، برش خیار یا چای کیسه ای خنک استفاده کنید. آنچه برای خنک کردن استفاده می شود اهمیتی ندارد بلکه دمای پایین آن موثر خواهد بود.

به کرم های مخصوص چشم توجه کنید.

انواعی از کرم ها و لوسین های کاهش دهنده پف چشم در قفسه داروخانه ها وجود دارند. یکی از انواع حاوی رتینال (ویتامین A) را تهیه کنید و اگر موثر بود مصرف آن را ادامه دهید.

 

منبع: WebMD

 

لطفا به این موارد هم توجه کنید

فواید گلاب

گلاب: نوشیدنی شفابخش

مصرف گلاب که در زبان انگلیسی به نام Rose Water شناخته می شود به قرن …

پاسخ دهید