s با مصرف توت فرنگی از دکتر بی نیاز شوید! – www.DrFree-Health.com
فواید توت فرنگی

با مصرف توت فرنگی از دکتر بی نیاز شوید!

توت فرنگی میوه ای لذیذ و خوش عطر است که می توان آن را به صورت پخته، یخ زده، مخلوط یا تازه مصرف نمود. اما توت فرنگی بیش از طعم مطلوب خود، فواید ویژه ای برای بدن دارد و مطالعات نشان می دهند این میوه یکی از سالم ترین مواد غذایی مصرفی است.

8 عدد توت فرنگی (یک لیوان) منبع قدرتمندی از مواد مغذی است. محتوای ویتامین C یک لیوان توت فرنگی بیش از یک عدد پرتقال است. در حالی که قند آن یک دوم قند یک عدد سیب و انرژی آن یک سوم یک عدد موز است و 2 برابر یک واحد انگور فیبر دارد.

در اینجا به دلایلی اشاره می کنیم که نشان می دهد چرا باید از توت فرنگی در تمام طول فصل آن استفاده کنید:

توت فرنگی قلب هوشمند است.

مطالعات نشان می دهند افزودن توت فرنگی به برنامه غذایی روزانه به پیشگیری از بیماری قلبی عروقی و کاهش فشارخون کمک می کند. توت فرنگی غنی از مواد مغذی محافظ قلب شامل ویتامین C، فولات، فیبر، پتاسیم و آنتی اکسیدان هاست. این میوه لذیذ همچنین به کاهش خطر حمله قلبی کمک می کند. خطر حمله قلبی در زنانی که بیش از 3 واحد توت فرنگی در هفته مصرف می کنند در مقایسه با زنانی که توت فرنگی نمی خورند بیش از 30% کاهش می یابد.

توت فرنگی به افزایش حافظه کمک می کند.

مصرف منظم توت فرنگی به تقویت حافظه و پیشگیری از ضعف حافظه ناشی از سن کمک می کند. توت فرنگی غنی از ترکیباتی به نام فلاوونوئیدهاست که خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی دارند. محققین معتقدند این ترکیبات عوارض منفی استرس و التهاب را در مغز خنثی می کنند و از دست دهی حافظه مرتبط با سن را به تاخیر می اندازند. رژیم غذایی غنی از توت فرنگی می تواند پیری شناختی را تا 5/2 سال به تاخیر اندازد. مطالعات حیوانی نشان می دهد مصرف این میوه موجب تقویت حافظه و عملکردهای حرکتی می شود.

توت فرنگی با سرطان مبارزه می کند.

توت فرنگی حاوی مواد مغذی مانند فیبر، فولات، ویتامین C، اسید الاژیک و فلاوونوئیدهایی است که خطر سرطان را کاهش می دهند. محققین معتقدند این مواد مغذی در ترکیب با یکدیگر به کاهش آسیب سلولی ناشی از التهاب و استرس اکسیداتیو کمک می کنند. در مطالعات حیوانی مشخص شد اسید الاژیک که در توت فرنگی، تمشک و گردو وجود دارد و کوئرستین، که از انواع فلاوونوئیدهاست قادرند سلول های سرطانی را مهار کنند.

توت فرنگی را به دسرها، شیرینی ها، سالادها و میان وعده های خود اضافه کنید تا از فواید این میوه بی نظیر بهره مند شوید.

منبع: WebMD

لطفا به این موارد هم توجه کنید

افزایش وزن پس از روزه داری

آيا اضافه وزن ناگهانی پس از روزه داری شايع است؟

✅ با افزايش وعده هاي غذايي از سه بار در روز به پنج بار و …

پاسخ دهید