s طعم دهنده های مطبوع تابستانی – www.DrFree-Health.com
Home / تغذیه در سلامت و زیبایی / عادات صحیح غذا خوردن / طعم دهنده های مطبوع تابستانی
طعم دهنده غذا

طعم دهنده های مطبوع تابستانی

ماهی قزل آلا با سس سرکه: استفاده از سرکه در تهیه ماهی طعم مطبوعی به آن می دهد. نصف فنجان سرکه سفید، قرمز یا بالزامیک را بجوشانید تا شیرین شود. سپس آن را به ظرف محتوی سیر پخته، آویشن، مریم گلی، نمک و فلفل بیافزایید. ماهی پخته شده را با سس سرکه مزه دار کنید و سرو نمایید.

زنجبیل، ریحان و گلابی: در آسیای جنوب شرقی از میوه ها و سبزیجات تازه برای تهیه غذا استفاده می شود. نوعی میوه رسیده مانند گلابی، سیب، طالبی، هلو، شلیل، آلو یا انگور را خرد کنید و با زنجبیل رنده شده، ریحان، وانیل و عسل مخلوط کنید و برای تزئین غذا استفاده نمایید.

خیار، طالبی، سس ماهی: طعم ویژه ای در سس ماهی وجود دارد که به آن طعم پنجم یا «اومامی» گویند. این سس طعم آنچه در تماس با آن باشد از جمله میوه ها را افزایش می دهد. می توانید 1 یا 2 قطره از آن را به سالاد خیار و طالبی بیافزایید یا در تهیه سس ماکارونی، سس سالاد حاوی سرکه، سوپ ها، خورش ها یا ترشیجات از آن استفاده کنید.

مرغ گریل شده و سس ماهی: برای تهیه مرغ تند کبابی نصف فنجان شکر، سیر رنده شده، پودر فلفل قرمز، 2 قاشق غذاخوری روغن کانولا و 2 قطره سس ماهی را باهم مخلوط کنید. سس را با مرغ خام مخلوط کنید و آن را یک شب در یخچال قرار دهید. سپس مرغ ها را در دمای پایین کباب کنید.

تربچه و هندوانه: برای تهیه سالاد تابستانی مقداری تربچه و هندوانه را خرد کنید و با نمک، فلفل و مقداری آب لیمو مخلوط کنید. می توانید این سس را با مخلوط آب مرکبات، سرکه قرمز و پیاز خرد شده جایگزین کنید و از طعم متفاوت آن لذت ببرید.

روغن زیتون، پنیر فتا و لیموی تازه: ترکیب این 3 ماده، طعم کلاسیک سس در مدیترانه شرقی است. می توانید این سس را با انواع سالاد میل کنید.

رزماری، پنیر ریکوتا و میوه: این دسر، مخلوط میوه های تابستانی شیرین با گیاهان خوش طعم و مقداری پنیر است. خمیر شیرینی را در ظرف مخصوص پهن کنید و در دمای 400 درجه فارنهایت حرارت دهید تا طلایی شود. بگذارید خمیر سرد شود. سپس مقداری پنیر ریکوتا بر روی آن بمالید با مخلوط انواع میوه های تابستانی روی پنیر را بپوشانید. از رزماری، ریحان، فلفل سیاه و آبلیمو برای طعم دار کردن دسر استفاده کنید.

فلفل شیرین و دارچین: مقداری فلفل شیرین، دارچین و فلفل سیاه را با روغن زیتون یا کانولا مخلوط کنید. از این سس برای سرو سیب زمینی پخته، بادمجان، گل کلم یا گوجه فرنگی استفاده کنید.

فلفل تند، نمک و شکر: این ترکیب در انواع سس ها از سس باربیکیو تا غذاهای آسیایی به کار می رود. نصف قاشق چایخوری نمک، 2 قاشق غذاخوری شکر و مقداری فلفل قرمز تند را با یکدیگر مخلوط کنید و بر روی ماهی، گوشت، مرغ و سبزیجات کبابی بمالید.

حلقه های پیاز: پیاز را حلقه حلقه کنید و برای دلپذیر کردن طعم تند آن مقداری نمک و شکر به آن بیافزایید. مخلوط را یک شب در یخچال بگذارید. سپس می توانید آن را با مقداری سرکه مخلوط کنید و برای سالاد، برگرها و ساندویج ها استفاده کنید.

ذرت، لیمو و فلفل قرمز: یک فنجان آبلیمو، یک عدد سیر خرد شده و یک قاشق چایخوری پورد فلفل قرمز را مخلوط کنید و بگذارید یک ساعت در دمای اتاق بماند. سپس مخلوط را بر روی ذرت پخته و داغ بریزید. در صورت تمایل نمک یا کره به آن اضافه کنید.

سرکه بالزامیک و ریحان: سرکه بالزامیک و ریحان تازه دو ترکیب خوش عطری هستند که برای انواع سالاد (سالاد سیب زمینی، سالاد فصل با گوجه فرنگی و پنیر موزارلا) به کار می روند. می توانید از این ترکیب برای طعم دار کردن مرغ یا ماهی یا گوشت گریل شده نیز استفاده کنید.

 

منبع: WebMD

لطفا به این موارد هم توجه کنید

فواید گیلاس

فواید مصرف گیلاس

گیلاس در هر واحد (1 لیوان) کمتر از 100 کالری انرژی دارد و مقدار چربی …

پاسخ دهید