s مراقبت روزانه از پوست با روش های ساده – www.DrFree-Health.com
Home / تغذیه در سلامت و زیبایی / تغذیه و زیبایی / تغذیه و پوست و مو / مراقبت روزانه از پوست با روش های ساده
مراقبت از پوست و تغذیه

مراقبت روزانه از پوست با روش های ساده

تولید کنندگان محصولات آرایشی ادعا می کنند که کرم های مرطوب کننده پوست صورت بهترین گزینه برای مراقبت های پوستی هستند. آیا خرید این محصولات ضروری است؟ برخی از شرکت ها پکیجی از محصولات مراقبت از پوست را ارائه می کنند که ممکن است شامل 10 نوع مختلف از کرم های و لوسین های آرایشی بهداشتی باشند. آیا استفاده از این محصولات از نظر زمانی مقرون به صرفه است؟

برخلاف ادعای تولید کنندگان، بسیاری از محصولات آرایشی بیش از آنکه آلودگی و چربی را از پوست شما بزدایند پول بیشتری را از کیف شما برداشت می کنند. خبر خوب این است که موثرترین و قابل اعتمادترین روش، برنامه ای بسیار سریع و ارزان است.

برای مراقبت های روزانه از پوست، می توانید عادات همیشگی خود را به چهار مرحله محدود کنید: پاکسازی پوست، محافظت در مقابل نور خورشید، مراقبت از هرگونه مشکل پوستی خاص مانند پوست خشک، آکنه یا خطوط ریز و چین چروک، اصلاح رژیم غذایی.

1-پوست خود را تمیز کنید: پاک کننده پوست خود را بر اساس نوع پوست خشک یا چرب انتخاب کنید. اگر پوست خشکی دارید، از انواع تمیز کننده های ملایم استفاده کنید و از محصولات تونر بپرهیزید. زیرا حاوی الکل هستند. برای پوست های چرب، از صابونی استفاده کنید که چربی پوست را به طور کامل پاک کند و از آن به طور مرتب در طول روز استفاده کنید.

2- از پوست خود در مقابل نور خورشید محافظت کنید: ضدآفتابی انتخاب کنید که SPF 30 یا بالاتر دارد و به طور روزانه از آن استفاده کنید. SPF های بالاتر برای ساعت های طولانی خارج از منزل مفید هستند اما اگر بیشتر وقت خود در داخل ساختمان هستید SPF 30 معمولا مناسب است. اگر پوست حساسی دارید از ضدآفتاب مخصوص پوست حساس استفاده کنید.

3- نیازهای خاص پوست خود را درمان کنید: برای پوست خشک، انواعی از مرطوب کننده های موثر و ارزان در بازار وجود دارند. همچنین تعداد زیادی از محصولات بدون نسخه برای کاهش خطوط ریز و چین و چروک، محو شدن لکه های قهوه ای و مبارزه با آکنه در داروخانه ها به فروش می رسند.

4-رژیم غذایی خود را اصلاح کنید: برخی از مواد غذایی موجب افزایش سریع قند خون و به دنبال آن افزایش سطوح انسولین بدن می شوند. سطوح بالای انسولین در جریان خون موجب تغییراتی در بدن شما می شود که در نهایت رشد سلول های منافذ پوست و فعالیت غدد چربی را تحریک می کند. بنابراین، غلات کامل، لوبیاها و سبزیجات بیشتری را به برنامه غذایی خود بیافزایید و مقدار دریافت ماکارونی، برنج سفید، نان سفید و شکر را کاهش دهید.

5-آب کافی بنوشید: افزایش دریافت آب راه مناسبی برای خارج کردن مواد سمی از بدن و آبرسانی به پوست است. اگرچه هیچ مطالعه ای وجود ندارد که ارتباط قطعی مواد سمی و بروز آکنه را نشان دهد اما مطالعات محققین دانشگاه میسوری-کلمبیا نشان داد که نوشیدن 2 لیوان آب جریان خون بدن و پوست را به طور چشمگیری افزایش می دهد.

6- امگا 3 را در برنامه غذایی خود بگنجانید: امگا 3 تولید لوکوتری ان B4 را کنترل می کند_ مولکولی که می تواند میزان سبوم را افزایش داده و موجب آکنه التهابی شود. امگا 3 در گردو، آووکادو، بذر کتان و ماهی سالمون وجود دارد.

 

منابع: Harvard Medical School – WebMD.com

لطفا به این موارد هم توجه کنید

فواید مصرف طالبی

با مصرف «طالبی» از دکتر بی نیاز شوید!

طالبی و سایر ملون ها (گرمک، خربزه، هندوانه) یک میان وعده تابستانی مفید هستند که …

پاسخ دهید