s راهکارهای کاهش خطر بروز بیماری در مردان بالای 50 سال – www.DrFree-Health.com
Home / تغذیه در سلامت و زیبایی / تغذیه و سلامت / تغذیه و سلامت مردان / راهکارهای کاهش خطر بروز بیماری در مردان بالای 50 سال
تغذیه و سلامت مردان

راهکارهای کاهش خطر بروز بیماری در مردان بالای 50 سال

میانسالی زمان مناسبی برای کاهش خطرات بهداشتی و سرمایه گذاری برای فواید سلامت طولانی مدت است. در ابتدا باید بدانید چه چیزهایی را نمی توانید کنترل کنید. سپس، انرژی خود را برای تغییر آنچه می توانید برای زندگی بهتر انجام دهید بگذارید.

خطرات سلامتی که نمی توانید کنترل کنید

سن: افزایش سن، بدن را دستخوش تغییرات تدریجی فیزیکی می کند که این مسئله یک روند طبیعی و اجتناب ناپذیر است. اگرچه بدن انسان سیستم های بازسازی بسیاری دارد اما گاهی این سیستم ها از کار می افتند و به مرور زمان آسیب ها تجمع می یابند.

تاریخچه خانوادگی: زمانی که یکی از اعضای نزدیک خانواده _والدین یا خواهر و برادر_ دچار بیماری مانند بیماری قلبی یا سرطان می شود، این بدین معناست که شما نیز در معرض خطر آن بیماری قرار دارید. ژن های مشترک وجود این خطر را توضیح می دهند اما سبک زندگی مانند آنچه می خورید و اینکه چقدر فعالیت بدنی دارید در بروز بیماری دخیل است.

خطرات سلامتی که می توانید کنترل کنید

عواملی که تحت کنترل شما هستند تاثیر بسیاری بر سلامت تان دارند. در اینجا به مهمترین مواردی که در سرمایه گذاری های سلامت می توانید بر روی آن ها حساب کنید اشاره می کنیم:

سیگار کشیدن: کنار گذاشتن عادت سیگار کشیدن یکی از مهمترین مواردی است که می توانید برای ارتقاء سلامت خود انجام دهید.

رژیم غذایی: انتخاب و پیروی از رژیم غذایی سالم روش بسیاری خوبی برای کاهش شانس ابتلا به بیماری های تهدید کننده زندگی مانند بیماری قلبی، دیابت و برخی از سرطان های رایج است.

فعالیت بدنی: فعال باشید و بیشتر زندگی کنید. با انجام فعالیت بدنی نه تنها بیشتر عمر می کنید بلکه بهتر نیز زندگی می کنید. مطالعات متعدد نشان می دهند که فعالیت بدنی با بهبود خلق و خو، کنترل بهتر قند خون، کاهش خطر بیماری قلبی و سایر فواید سلامت همراه است.

 

منبع: Harvard Medical School

 

لطفا به این موارد هم توجه کنید

روزه داری و ورزش

اصول روزه داری برای ورزشکاران

روزه برای ورزشکاران سبب تقویت احساس آرامش و کاهش استرس شده و مطالعات نشان می …

پاسخ دهید