s راهکارهای مدیریت آرتریت و پیشگیری از کندی عملکرد – www.DrFree-Health.com
Home / تغذیه در سلامت و زیبایی / تغذیه و سلامت / تغذیه و سلامت سالمندان / راهکارهای مدیریت آرتریت و پیشگیری از کندی عملکرد
مدیریت آرتریت

راهکارهای مدیریت آرتریت و پیشگیری از کندی عملکرد

آرتریت یک مشکل دردناک است و با توانایی فرد برای انجام فعالیت های مورد علاقه مداخله می کند. اما از طریق محافظت از مفاصل، کاهش ناراحتی و بهبود حرکت می توانید آرتریت را مدیریت کنید. درمان های فیزیوتراپی یا طب سوزنی بسیار مفید هستند و به شما آموزش می دهند که چگونه فعالیت ها و کارهای روزانه را به شیوه ای آسان تر انجام دهید تا بتوانید آرتریت را کنترل کنید. با این وجود راهکارهای ساده ای وجود دارند که می توانید برای خودتان انجام دهید.

1- حرکت کنید: به مدت طولانی در یک وضعیت نمانید. به طور مثال، زمانی که پشت میز مشغول انجام کار خود هستید هر 15 دقیقه بلند شوید و کمی تمرینات کششی انجام دهید. این کار را در منزل و در حالی که مشغول تماشای تلویزیون یا مطالعه هستید نیز انجام دهید.

2- قدرت خود را بشناسید: قویترین مفاصل و عضلات خود را به کار بگیرید. برای محافظت از مفاصل انگشتان و مچ دست، درهای سنگین را با بخشی از بازو یا شانه باز کنید. برای کاهش فشار بر مفاصل ران و زانو در حین استفاده از پله، پای قوی تر را بالا و پای ضعیف تر را پایین بگذارید.

3- برنامه ریزی کنید: برنامه روزمره خود را ساده سازی و سازماندهی کنید. بدین صورت حرکات مشکل یا دردناک را کاهش می دهید. مواد لازم برای پخت و پز، تمیز کردن یا سرگرمی ها را نزدیک جایی که مورد نیاز هستند قرار دهید.

4- از ابزارهای مقرون به صرفه و کمک های تطبیقی استفاده کنید: ابزارها و دستگاه های ساده می توانند انجام فعالیت های روزمره مانند غذاپختن، باغبانی یا حتی لباس پوشیدن را آسان تر کنند. به طور مثال، تسمه های بلندی وجود دارد که برای گرفتن و آوردن اشیاء خارج از دسترس طراحی شده اند. گیره های پلاستیکی به شما کمک می کنند تا بهتر بتوانید ابزاری مانند شیرآب، خودکار، مسواک یا وسایلی از جنس نقره را به دست بگیرید. داروخانه ها انواعی از ابزارهای کمکی برای مبتلایان به آرتریت را به فروش می رسانند.

5- کمک بخواهید: افراد مبتلا به آرتریت اغلب در مورد امکان افزایش وابستگی به دیگران نگران هستند. اما تنها درصد اندکی از مبتلایان به آرتریت ناتوانی شدید دارند. محدودیت های عاطفی مدیریت آرتریت همچنان مورد توجه قرار می گیرد. اعضای خانواده و دوستان را در مورد چگونگی تاثیر آرتریت بر شما آگاه سازید و زمانی که به کمک نیاز دارید از درخواست آن ترسی نداشته باشید.

 

منبع: Harvard Medical School

لطفا به این موارد هم توجه کنید

اثربخشی درمان های مکمل

اثربخشی درمان های مکمل

رایحه درمانی: در این روش از عصاره گیاهان برای کمک به سلامت جسمی و روحی …

پاسخ دهید