s مواد غذایی چربی سوز – www.DrFree-Health.com
غذاهای چربی سوز

مواد غذایی چربی سوز

ماست کم چربی، کم شکر: بدن برای هضم پروتئین ها در مقایسه با کربوهیدرات ها انرژی بیشتری مصرف می کند. همچنین کلسیم موجود در لبنیات کم چربی در سوزاندن ذخایر چربی بدن نقش موثری دارد.

دارچین: برخی مطالعات پیشنهاد می کنند دارچین به ثبات قند خون کمک می کند. ثبات قند خون در کاهش اشتها نقش دارد.

فلفل تند: طعم تند فلفل که به دلیل وجود ماده «کپسایسین» می باشد در کاهش اشتها و افزایش سوخت و ساز بدن موثر است. با این وجود این اثر کوتاه مدت بوده و چنانچه رژیم غذایی کم کالری رعایت نشود تاثیر شگرفی در کاهش وزن نخواهد داشت.

چای سبز: «کاتچین» از انواع ترکیبات شیمیایی گیاهی است که تاثیر اندکی بر سوخت و ساز دارد. برای بهترین نتیجه بهتر است روزانه چند فنجان چای سبز بنوشید.

گریپ فروت: این میوه لذیذ خواص معجزه آسایی در کاهش ذخایر چربی ندارد اما به افزایش حس سیری و مصرف کالری کمتر کمک می کند. علت آن وجود فیبر محلول موجود در گریپ فروت است که مدت زمان هضم غذا را افزایش می دهد. مصرف 1/2 عدد گریپ فروت قبل از غذا در کاهش دریافت غذا و انرژی موثر است.

هندوانه: غذاهایی که آب زیادی دارند حجم بیشتری از معده را اشغال می کنند. پر شدن معده با ارسال سیگنالی به مغز اشتهای شما را کاهش می دهد. بسیاری از میوه ها و سبزیجات تازه غنی از آب و مواد مغذی و در عین حال کم انرژی هستند. هندوانه مثال خوبی است. این میوه غنی از «لیکوپن» (نوعی آنتی اکسیدان)، ویتامین C و A است.

سیب و گلابی: این دو میوه نیز غنی از آب هستند. همچنین پوست سیب و گلابی فیبر فراوانی دارد که افزایش حس سیری کمک می کند. بهتر است به جای آب میوه از خود میوه استفاده کنید و آن را خوب بجوید. عمل جویدن نسبت به بلعیدن انرژی بیشتری می سوزاند.

انگور در مقابل کشمش: 2 لیوان دانه انگور معادل یک چهارم لیوان کشمش انرژی دارد اما احتمالا مصرف انگور احساس سیری بیشتری ایجاد می کند.

توت ها: مانند سایر میوه ها، توت ها نیز غنی از آب و فیبر هستند. علاوه بر این، شیرینی این میوه ها میل به شیرینی های صنعتی پرکالری را کاهش می دهد.

سبزیجات خام: سبزیجات خام غنی از آب و کم کالری هستند. نصف لیوان کرفس خرد شده تنها 8 کالری انرژی دارد. زمانی که به میان وعده هایی مانند چیپس و سس تمایل دارید، آن را با سبزیجات خام و مقداری کره بادام زمینی جایگزین کنید.

تخم مرغ: یک عدد تخم مرغ حاوی 75 کالری انرژی، 7 گرم پروتئین و بسیاری از مواد مغذی است. مصرف تخم مرغ در مقایسه با صبحانه غنی از کربوهیدرات انرژی بیشتری می سوزاند.

قهوه: نوشیدن قهوه می تواند سوخت و ساز بدن را اندکی افزایش دهد. اگر به قهوه خود خامه و شکر اضافه کنید از فواید آن بهره ای نمی برید.

سوپ جو: غنی از فیبر و آب است و به ایجاد حس سیری کمک می کند.

سرکه: در مقایسه با انواع سس سالاد بسیار کم انرژی است و طعم مطلوب آن به مصرف بیشتر سبزیجات کمک می کند.

پسته: مغزدانه ها غنی از پروتئین، فیبر و چربی های دوستدار قلب هستند. مصرف متعادل مغزدانه های بدون نمک به کاهش وزن و بهبود سطوح کلسترول خون کمک می کنند.

پاپ کورن: 3 لیوان پاپ کورن انرژی بسیار کمی دارد و محتوای فیبر آن حجم زیادی از معده را پر می کند.

گوشت لخم: انواع گوشت قرمز معمولا چربی زیادی دارند. گوشت سینه مرغ بدون پوست گزینه مناسب تری است. انواع ماهی کبابی نیز غنی از چربی های مفید دوستدار قلب هستند.

حبوبات: حبوبات غنی از پروتئین و فیبر و بسیار کم کالری هستند. یک لیوان لوبیا گرم 12 گرم فیبر، 15 گرم پروتئین و تنها 4 گرم چربی دارد.

 

منبع: WebMD

لطفا به این موارد هم توجه کنید

فواید گیلاس

فواید مصرف گیلاس

گیلاس در هر واحد (1 لیوان) کمتر از 100 کالری انرژی دارد و مقدار چربی …

پاسخ دهید