s دلایل ریزش مو در زنان – www.DrFree-Health.com
ریزش_مو_در_خانم ها

دلایل ریزش مو در زنان

الگوی ریزش کوتاه مدت یا طولانی مدت مو در زنان مشابه الگوی ریزش مو در مردان است. به طوری که ابتلا تمام موها نازک می شوند یا فرق مو وسیعتر و وسیعتر می گردد. حتی ممکن است یک نقطه طاس در سر خود ببینید. تنها موردی که در الگوی ریزش موی زنانه دیده نمی شود عقب رفتن خط موی جلوی سر است.

بیشتر افراد روزانه 100-50 تار مو را از دست می دهند. اگر تعداد کمی تار مو در شانه یا لباس خود می بینید نگران نشوید. اما اگر موها دسته ای می ریزند یا در حال نازک شدن هستند با پزشک مشورت کنید.

دلایل ریزش مو

اختلال عملکرد تیروئید: کم کاری و پرکاری تیروئید در چرخه رشد مو تاثیرگذار است. اما نازک شدن موها تنها علامت اختلال تیروئید نیست. کاهش یا افزایش وزن، حساسیت به سرما یا گرما یا تغییر ضربان قلب نیز از دیگر علائم مشکلات تیروئید هستند.

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS): سطوح هورمون ها در سندرم تخمدان پلی کیستیک از حالت طبیعی خارج می شوند به طوری که بدن هورمون های مردانه بیشتری تولید می کند. این مسئله موجب  رشد موهای زائد بر روی صورت و نازک شدن موهای سر می شود.

بارداری و زایمان: ممکن است در طول بارداری موها پرحجم برسند. دلیل آن سطوح بالای هورمون هاست که موجب جلوگیری از ریزش مو می شوند. اما بعد از تولد نوزاد، سطوح هورمونی به میزان طبیعی بازمی گردد و موهایی که در مرحله ریزش متوقف شده بودند بالافاصله می ریزند. بنابراین ممکن است موی زیادی را از دست بدهید. این مسئله می تواند تا 2 سال به طول انجامد تا وضعیت چرخه رشد موها به شرایط طبیعی بازگردد.

داروها: هورمون هایی که تخمک گذاری را متوقف می کنند موجب نازک شدن موها می شوند و این مسئله در افرادی که سابقه خانوادگی دارند بیشتر دیده می شود. ممکن است با توقف مصرف داروهای هورمونی این مسئله رخ دهد. سایر داروهایی که موجب ریزش مو می شوند: داروهای رقیق کننده خون، پرفشاری خون، بیماری قلبی، آرتریت و افسردگی.

رژیم های کاهش وزن: ممکن است با پیروی از یک رژیم غذایی غیراصولی و دلخواه وزن بیشتری از دست بدهید اما زمانی که 8-7 کیلوگرم وزن کم کنید به احتمال زیاد دچار ریزش مو می شوید. مصرف زیاد ویتامین A یا عدم دریافت پروتئین کافی نیز موجب ریزش مو می گردد. پیروی از رژیم غذایی سالم می تواند به بازگشت موی از دست رفته کمک کند.

مدل مو: بستن یا بافتن محکم موجب تحریک پوست سر و ریزش مو می شود. موها را آزاد بگذارید. استفاده طولانی مدت از مدل موی بسته موجب آسیب پوست سر و ریزش دائمی مو می شود.

استرس زیاد: استرس زیاد جسمی یا روحی موجب ریزش ناگهانی مو می شود. بیماری وخیم یا جراحی، آسیب همراه با خونریزی یا استرس شدید روحی از عوامل ریزش ناگهانی مو هستند. در این شرایط ممکن است ریزش مو 8-6 ماه به طول انجامد.

منبع: WebMD

لطفا به این موارد هم توجه کنید

فواید مصرف طالبی

با مصرف «طالبی» از دکتر بی نیاز شوید!

طالبی و سایر ملون ها (گرمک، خربزه، هندوانه) یک میان وعده تابستانی مفید هستند که …

پاسخ دهید