s جویدن غذا از بروز عفونت پیشگیری می کند! – www.DrFree-Health.com
Home / تغذیه در سلامت و زیبایی / عادات صحیح غذا خوردن / جویدن غذا از بروز عفونت پیشگیری می کند!
جویدن غذا و بروز عفونت

جویدن غذا از بروز عفونت پیشگیری می کند!

“غذای خود را بجوید”

به احتمال زیاد بسیاری از ما این عبارت را در دوران کودکی بارها شنیده ایم. بر اساس مطالعات اخیر، عاقلانه است که این توصیه را جدی بگیریم!

محققان دریافته اند که جویدن غذا باعث آزاد شدن نوعی سلول ایمنی می شود که این سلول می تواند از بدن در مقابل عفونت محافظت کند.

نتایج مطالعه اخیر نشان داد که جویدن غذا موجب تحریک آزادسازی سلول های T helper 17 (Th17) در دهان می شود. این سلول ها بخشی از سیستم ایمنی تطبیقی هستند که از آنتی ژن های خاصی برای دفاع علیه عوامل بیماری زا استفاده می کنند.

براساس گزارش تیم تحقیقاتی دانشگاه منچستر، سلول های Th17 در حضور باکتری های مفید، در لوله گوارش و پوست تولید می شوند. سیستم ایمنی بدن از طریق مبارزه با عوامل بیماری زا و حفظ باکتری های مفید و طبیعی، تعادل قابل توجهی را در جایگاه های دفاعی بدن مانند پوست، دهان و لوله گوارش برقرار می کند.

بر خلاف سایر جایگاه های دفاعی بدن، دهان به شیوه متفاوتی موجب تحریک سلول های Th17 می شود و این شیوه نه از طریق باکتری های مفید، که از طریق “جویدن” است. بنابراین جویدن غذا موجب القاء پاسخ ایمنی حفاظتی در لوله گوارش ما می شود.

با این وجود محققان هشدار می دهند که افزایش تولید سلول های Th17 همواره مفید نیست! مقدار زیاد این سلول ها موجب افزایش خطر پریودنتیت یا بیماری های لثه می شود که خود با شماری از بیماری ها مانند دیابت و آرتریت روماتوئید ارتباط دارد. به طور کلی التهاب دهانی با پیشرفت بیماری در تمام بدن ارتباط دارد. با این حال محققان بر این باورند که یافته های آن ها می تواند راهکارهای نوینی در جهت مبارزه با بیماری ها در پیش رو قرار دهد.

منبع: MedicalNewsToday

فواید گیلاس

فواید مصرف گیلاس

گیلاس در هر واحد (1 لیوان) کمتر از 100 کالری انرژی دارد و مقدار چربی …