s راهکارهای طبیعی تسکین آلرژی فصلی – www.DrFree-Health.com
Home / تغذیه در سلامت و زیبایی / تغذیه و سلامت / تغذیه و سلامت زنان / راهکارهای طبیعی تسکین آلرژی فصلی
راهکارهای تسکین آلرژی فصلی

راهکارهای طبیعی تسکین آلرژی فصلی

1- پنجره ها را ببندید.

اگرچه هوای بهاری مطلوب است اما برای پیشگیری از شروع علائم آلرژی پنجره ها را ببندید و بر روی سیستم تهویه اتاق خود فیلتر مخصوص قرار دهید.

2- به درمان های جایگزین توجه کنید.

گیاه Butterbur یکی از درمان های موثر و اثبات شده است. عصاره این گیاه به خوبی داروهای آنتی هیستامین عمل می کند.

3- صورت خود را بشویید.

هر زمان که وارد منزل می شوید بخش کوچکی از جهان بیرون را با خود به همراه می آورید. زمانی که بیرون هستید لباس ها، کفش ها، مو و پوست شما با ذرات بسیار ریز موجود در هوا پوشیده می شوند. کفش های خود را در کنار در ورودی بگذارید. لباس های خود را عوض کنید و دوش بگیرید تا تمام عوامل آلرژی زا از شما دور شوند.

4- از ماسک استفاده کنید.

در محیط های باز از ماسک فیلتر دار استفاده کنید تا از ورود عوامل آلرژی زا به مسیر تنفسی جلوگیری شود.

5- از رژیم غذایی سالم پیروی کنید.

در یک مطالعه مشخص شد کودکانی که مقدار زیادی سبزی و میوه تازه به ویژه انگور، سیب، پرتقال و گوجه فرنگی، و مغزدانه می خورند علائم آلرژی کمتری نشان می دهند. حداقل یک واحد میوه و سبزی تازه به هر وعده غذایی بیافزایید.

6- بینی خود را شستشو دهید.

شستشوی بینی موکوس آن را خارج کرده و علائم آلرژی را تسکین می دهد. همچنین موجب کاهش باکتری ها و توقف آبریزش بینی می شود. می تواند از سرم شستشوی آماده در داروخانه یا سرم خانگی استفاده کنید. برای تهیه سرم خانگی، نصف قاشق چایخوری نمک را با اندکی جوش شیرین و یک لیوان آب مقطر مخلوط کنید. سپس به جلو خم شوید و مقداری از محلول را با سرنگ وارد بینی کنید.

7- مایعات بیشتری بنوشید.

اگر گرفتگی بینی یا ترشح حلقی دارید آب، آبمیوه و سایر نوشیدنی های غیرالکلی را بیشتر بنوشید. مایعات بیشتر موجب رقیق شدن موکوس بینی می شود و عبور آن از مجاری تنفسی را آسان تر می کند. مصرف نوشیدنی های گرم مانند چای، سوپ و عصاره گوشت فواید مضاعفی دارد.

8- از مواد غذایی طبیعی استفاده کنید.

منزل خود را تمیز کنید تا از عوامل آلرژی زا دور بمانید. برای تمیز کردن از ترکیبات طبیعی استفاده کنید زیرا ترکیبات شیمیایی موجب تحریک مسیر تنفسی و تشدید علائم می شوند. سرکه یا جوش شیرین گزینه های خوبی هستند. از انواع جارو برقی دارای فیلتر استفاده کنید.

9- بخور دهید.

بخور دادن به تسکین گرفتگی بینی و تنفس بهتر کمک می کند. سر خود را بر روی سینک یا کاسه پر از آب گرم قرار دهید. یک حوله در اطراف سر خود بپیچید و بخارات را تنفس کنید.

10- از دود سیگار فاصله بگیرید.

تماس با دود سیگار آبریزش بینی، خارش، گرفتگی بینی و آبریزش چشم ها را تشدید می کند. از سایر دودهای مشابه مانند دود ناشی از شومینه چوب سوز یا اسپری نیز فاصله بگیرید.

11- طب سوزنی

ممکن است انجام طب سوزنی علائم را تسکین دهد. مطالعات اندکی اثربخشی این روش را تایید کرده اند. در مورد استفاده از این روش با پزشک خود مشورت کنید.

 

منبع: WebMD

لطفا به این موارد هم توجه کنید

غذاهای پروتئینی

با مصرف غذاهای پروتئینی رژیم غذایی خود را غنی کنید

ساندویج گوشت بوقلمون و سیب 4 برش گوشت بوقلمون 9 گرم پروتئین دارد. برای تهیه …

پاسخ دهید