s احساس قلبی جوان بودن به افزایش طول عمر کمک می کند – www.DrFree-Health.com
Home / تغذیه در سلامت و زیبایی / تغذیه و سلامت / تغذیه و سلامت زنان / احساس قلبی جوان بودن به افزایش طول عمر کمک می کند
احساس جوانی و طول عمر

احساس قلبی جوان بودن به افزایش طول عمر کمک می کند

محققین دانشگاه لندن به بررسی پاسخ 6500 زن و مرد 52 ساله و بالاتر با میانگین سنی 65 سال به این سوال که : “احساس می کنید چند ساله هستید؟ ” پرداختند. پاسخ ها بدین شکل بود:

70% این جمعیت احساس می کردند که سه سال یا بیشتر، جوانتر از سن واقعی خود هستند.

25% این جمعیت احساس می کردند که به سن واقعی خود نزدیک اند.

5% این جمعیت احساس می کردند که مسن تر از سن واقعی خود هستند.

آنچه پس از این پاسخ ها رخ داد جالب توجه بود. هشت سال پس از اینکه شرکت کنندگان به سوال سن پاسخ دادند محققین تعیین کردند که چه کسانی زنده مانده اند:

75% از کسانی که احساس می کردند مسن تر از سن خود هستند.

82% از کسانی که احساس می کردند به سن واقعی خود نزدیک اند.

86% از کسانی که احساس می کردند از سن خود جوانتر هستند.

آیا این نتایج چیزی بیش از احساس ذهنی است؟

هیچ ارتباطی میان سن خود-ادراک و مرگ ناشی از سرطان وجود ندارد. اما محققین ارتباط قوی میان سن خود-ادراک و مرگ ناشی از بیماری قلبی عروقی یافتند. آن ها تخمین می زنند که احساس جوان بودن موجب شکل گیری عادات بهتر سلامت می شود. دکتر Siegel استادیار روانشناسی دانشگاه هاروارد می گوید: “احساس جوانتر یا مسن تر بودن خود بر سلامت بدن تاثیر گذار است.”

” احساس جوانتر بودن به روش های متعدد روانشناختی به سلامت بهتر منجر می شود. یکی از این روش ها ورزش است.  150 دقیقه در هفته فعالیت ورزشی با شدت متوسط با سلامتی بدن ارتباط دارد. زمانی که افراد خود را مسن می بینند، احتمال زیادی دارد که از چالش های جسمی پرهیز کنند زیرا احساس سختی می کنند. زمانی که افراد خود را جوانتر تصور می کنند، حتی اگر فعالیت جسمی چالش برانگیز باشد به احتمال بیشتری آن را دنبال می کنند و معتقدند که بدون درد چیزی به دست نمی آید.”

دلیل دیگری که احساس جوانی به سلامت بهتر می انجامد، نگرش افراد نسبت به رژیم غذایی است. اگر احساس پیری کنیم احتمال بیشتری وجود داردک که از غذاهای ناسالم استفاده کنیم زیرا می گوییم: من عمر زیادی نمی کنم و ترجیح می دهم از غذاهای دلخواهم استفاده کنم. اگر احساس جوانی کنیم آینده نگری بیشتری خواهیم داشت که این مساله موجب می شود غذاهای سالم تری را انتخاب کنیم. پرهیز از مصرف شکر افزوده، اسیدهای چرب ترانس، چربی های اشباع، و افزایش دریافت فیبر غذایی، غلات کامل و اسیدهای چرب امگا 3 برای حفظ سلامتی بدن ضروری اند.

احساس جوانتر بودن موجب القاء حس جوانی و حفظ جوانی افراد می شود. در اینجا به پیشنهاداتی برای ایجاد ذهنیت جوانتر اشاره می کنیم:

_ با یادگیری فعالیت های جدید و توسعه مهارت ها خود را به چالش بکشید: بدانید که بیشتر توانایی های بدن از قانون “استفاده کن یا از دست بده” پیروی می کنند. این آگاهی به ما کمک می کند تا در تمام عرصه های زندگی خود همواره فعال بمانیم.

_توجه خود را مکررا به زمان حال متمرکز کنید: برای این کار از مدیتیشن یا تمرینات تمرکزی استفاده کنید. این فعالیت ها به شما کمک می کنند تا در افسوس ها و پشیمانی های گذشته یا تصورات آینده فنا شده غرق نشوید.

_معنای زندگی را افزایش دهید: بر چیزی بیش از خودتان تمرکز کنید. چیزی که در ارتباط با نزدیکانتان یا کمک به بهبود زندگی دیگران باشد. یا خودتان را درگیر فعالیت های مورد علاقه کنید: باغبانی کردن، سینما رفتن، رقصیدن یا مطالعه کردن. زمانی که تمام تمرکز ما بر روی احساس خوشی یا درد لحظه ای خودمان باشد به احتمال زیاد با افزایش سن دچار مشکلاتی می شویم.

 

منبع: Harvard Medical School

لطفا به این موارد هم توجه کنید

روزه داری و ورزش

اصول روزه داری برای ورزشکاران

روزه برای ورزشکاران سبب تقویت احساس آرامش و کاهش استرس شده و مطالعات نشان می …

پاسخ دهید