s رهنمودهایی که به شما کمک می کنند تا برنامه پیاده روی خود را ادامه دهید – www.DrFree-Health.com
Home / تغذیه در سلامت و زیبایی / تغذیه و زیبایی / تغذیه و تناسب اندام / رهنمودهایی که به شما کمک می کنند تا برنامه پیاده روی خود را ادامه دهید
پیاده روی

رهنمودهایی که به شما کمک می کنند تا برنامه پیاده روی خود را ادامه دهید

پیاده روی منظم یک روش فوق العاده محبوب برای انجام فعالیت ورزشی است زیرا آسان و رایگان بوده و تقریبا در همه جا امکان پذیر می باشد. اما این ویژگی ها باعث شده تا به راحتی کنار گذاشته شود. اگر برنامه پیاده روی روزانه شما در معرض لغزش قرار دارد از رهنمودهای زیر برای حفظ برنامه استفاده کنید:

1- یک برنامه پشتیبان داشته باشید: به طور مثال، اگر صبح می خوابید و پیاده روی صبحگاهی را از دست می دهید، به جای آن پس از ناهار به پیاده روی بروید. یا ممکن است وعده شام را با دوستان بگذرانید و از پیاده روی عصرگاهی غافل شوید. در این حالت، می توانید 15 دقیقه صبح و 15 دقیقه پیش از دیدن دوستانتان پیاده روی کنید. داشتن یک جفت کتانی در ماشین این امکان را فراهم می آورد که هر زمان که وقت اضافه داشتید پیاده روی کنید.

2- یک نشانه بسازید: بسیاری از عادات روزانه از این رو اتفاق می افتند که نشانه ای برای آن ها وجود دارد مانند مسواک زدن پیش از خواب و هنگام صبح. تلاش کنید پیاده روی را به فعالیت های روزمره خود گره بزنید. مثلا زمانی را در صبح یا زمان ناهار به آن اختصاص دهید. به مرور زمان پیاده روی را به سایر فعالیت ها مرتبط می سازید. این فعالیت ها زمان پیاده روی را به شما گوشزد می کنند.

3- یک همراه برای پیاده روی پیدا کنید: مطالعات نشان می دهند افرادی که سگ دارند بیشتر پیاده روی می کنند. اگر فرد مسئولیت پذیری باشید، داشتن سگ مانند کاتالیزور شما را به سوی پیاده روی همیشگی سوق می دهد. اما اگر نمی توانید سگ را بپذیرید، دوستان شما می توانند شما را در پیاده روی همراهی کنند.

4- بخوانید و راه بروید: کتاب های صوتی به گذشت زمان در حین پیاده روی کمک می کنند. برای حفظ انگیزه خود، یک پکیج صوتی را همراه خود داشته باشید و در طول پیاده روی به آن گوش دهید. اگر بیرون از منزل پیاده روی می کنید صدای آن را کم کنید و تنها از یک هدست استفاده کنید تا متوجه هشدارهای محیط اطراف خود باشید.

5- به موسیقی گوش دهید: موسیقی به تداوم زمان و شدت ورزش کمک می کند. انواع موسیقی که شما را به هیجان می آورند انرژی شما را افزایش می دهند و انگیزه شما را حفظ می کنند. برای گرم کردن از نوعی از موسیقی استفاده کنید که ضربان قلب را آهسته تر بالا می برد. سپس از نوع پر انرژی تر برای اواسط پیاده روی استفاده کنید، و با موسیقی ملایمی پیاده روی را به پایان ببرید.

6-تغییر ایجاد کنید: یک مسیر پیاده روی جدید، حتی اگر در حد رفتن به محله دیگری باشد، می تواند برنامه پیاده روی شما را تقویت کند. اما اگر امکان پذیر نیست، مسیر دوباره را با چند ترفند تازه کنید. مثالا زودتر یا دیرتر به پیاده روی بروید. یا با فرد جدیدی همراه شوید. شخصیت ها و صحبت های متفاوت انگیزه شما را حفظ می کند. حتی می توانید در جهت مخالف مسیر همیشگی حرکت کنید تا همه چیز را متفاوت ببینید.

منبع: Harvard Medical School

 

لطفا به این موارد هم توجه کنید

افزایش وزن پس از روزه داری

آيا اضافه وزن ناگهانی پس از روزه داری شايع است؟

✅ با افزايش وعده هاي غذايي از سه بار در روز به پنج بار و …

پاسخ دهید