s راه های شگفت انگیز کاهش چین چروک پوست – www.DrFree-Health.com
Home / تغذیه در سلامت و زیبایی / تغذیه و زیبایی / تغذیه و پوست و مو / راه های شگفت انگیز کاهش چین چروک پوست
غذا و مراقبت های پوستی

راه های شگفت انگیز کاهش چین چروک پوست

1-به جای قهوه، شکلات گرم بخورید.

نتایج یک مطالعه نشان می دهد که شکلات به دلیل محتوای بالای دو آنتی اکسیدان (اپی کاتچین و کاتچین) از پوست در مقابل آسیب نور خورشید محافظت می کند، جریان خون سلول های پوست را بهبود می بخشد، رطوبت پوست را حفظ  کرده و پوست را نرم تر می کند.

2- سویا برای مراقبت از پوست

مطالعات پیشنهاد می کنند که دریافت سویا به صورت غذا یا ماسک صورت از آسیب ناشی از نور خورشید محافظت نموده و حتی آن را درمان می کند. سویا به بهبود بافت، استحکام و ظاهر خارجی پوست کمک می کند.

3-ماهی سالمون بخورید.

سالمون و سایر ماهی های آب سرد منبع خوبی از پروتئین، یکی از پایه های ساختاری پوست سالم هستند. همچنین حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا 3 می باشد. اسیدهای چرب ضروری پوست را تغذیه می کنند و آن را جوان و شاداب نگه می دارند علاوه بر اینکه به کاهش چین و چروک کمک می کنند.

4- از کرم ویتامین C استفاده کنید.

برخی از مطالعات دریافته اند که کرم های حاوی ویتامین C میزان کلاژن پوست را افزایش می دهند. ویتامین C از آسیب اشعه UV جلوگیری کرده و به کاهش دانه های قرمز و تیره و ناهمواری پوست کمک می کند.  ال-آسکوربیک اسید بهترین نوع ویتامین C برای تخفیف چین و چروک پوست است. در برخی محصولات آرایشی بهداشتی، ویتامین C به شکل آسکوربیل پالمیتات وجود دارد.

5- به پشت بخوابید.

زمانی که در شب های متوالی به حالت خاصی می خوابید، این مسئله موجب شکل گیری روند خواب می شود، چین و چروک در سطوح بالایی پوست شکل می گیرند و ناپدید نمی شوند. به پهلو خوابیدن موجب ایجاد چین و چروک روی چانه و گونه ها می شود. خوابیدن به روی صورت موجب ایجاد خط اخم می شود.

6- صورت خود را بیش از اندازه نشویید.

آب شیر، رطوبت و چربی طبیعی پوست که از بروز چین چروک پیشگیری می کنند را پاک می کند. اگر بیش از اندازه صورت خود را بشویید لایه محافظ آن را نیز می شویید. به جای آن از صابون مرطوب کننده یا ژل یا کرم پاک کننده استفاده کنید.

منبع: WebMD.com

لطفا به این موارد هم توجه کنید

فواید مصرف طالبی

با مصرف «طالبی» از دکتر بی نیاز شوید!

طالبی و سایر ملون ها (گرمک، خربزه، هندوانه) یک میان وعده تابستانی مفید هستند که …

پاسخ دهید