s راه های آسانی که سالم غذا خوردن را به یک عادت تبدیل می کنند – www.DrFree-Health.com
Home / تغذیه در سلامت و زیبایی / تغذیه و سلامت / تغذیه و سلامت زنان / راه های آسانی که سالم غذا خوردن را به یک عادت تبدیل می کنند
عادات سالم غذاخوردن

راه های آسانی که سالم غذا خوردن را به یک عادت تبدیل می کنند

1- سبزیجات را برش بزنید: زمانی که خرید خود را به منزل می آورید چند دقیقه را به خرد کردن مقداری هویج، خیار، فلفل دلمه ای یا میوه ها اختصاص دهید. در این صورت زمانی که گرسنه می شوید دریافت سبزیجات به آسانی مصرف چیپس سیب زمینی است!

2- از دیدن برنامه آشپزی یا مجلات آشپزی خودداری کنید: دیدن تصاویر غذاهای تزئین شده و پر رنگ و لعاب اشتهای هر کسی را بر می انگیزد. دیدن تصاویر غذاها باعث می شود که بدن هورمون گرلین بیشتری ترشح کند_هورمونی که در ایجاد حس گرسنگی نقش دارد. برای پیشگیری از این اثر، دیدن برنامه های آشپزی را محدود کنید یا آن را به ساعتی پس از دریافت غذا موکول کنید نه قبل از آن.

3- سبزیجات را به وعده صبحانه بیافزایید: املت سبزیجات تهیه کنید و به آن قارچ، اسفناج، پیاز، فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی بیافزایید. همراه پنیر، سبزی خوردن، خیار و گوجه فرنگی میل کنید. در هوای گرم مقداری ماست و خیار با تکه های سیب و کشمش میل کنید.

4- برنامه غذایی خود را یادداشت کنید: می توانید با صرف چند دقیقه در روز، تغییر بزرگی ایجاد کنید. نوشتن برنامه غذایی نه تنها شما را از انتخاب های غذایی خود آگاه می کند، بلکه به پیروی از رژیم غذایی سالم کمک می کند. مطالعات نشان می دهند افرادی که به مدت یک سال برنامه غذایی روزانه  خود را یادداشت کردند نسبت به سایرین وزن بیشتری از دست دادند. از نرم افزارهای یادداشت روزانه در تلفن همراه یا یک دفتر و قلم ساده برای یادداشت هرآنچه صرف نموده اید استفاده کنید.

5- حبوبات بیشتری مصرف کنید: یک وعده غذای غنی از پروتئین به هزینه زیادی نیاز ندارد. خوراک لوبیا، عدسی و سوپ جو با کمترین صرف وقت و هزینه، پروتئین مورد نیاز شما را تامین کرده و کمک می کنند تا به مدت بیشتری احساس سیری کنید.

6- به اندازه بخورید: احتمالا فکر می کنید هنگامی که به شدت گرسنه هستید یا یکی از غذاهای مورد علاقه خود را تهیه کرده اید، غذای بیشتری می خورید. اما این مسئله همیشه درست نیست. آنچه مهم است مقدار غذای مصرفی است. مطالعات نشان می دهند افرادی که در ظروف بزرگتر غذا می خورند حتی در صورتی که به طعم غذا علاقه ای نداشته باشند، مقدار بیشتری صرف می کنند. بنابراین بشقاب کوچکتری انتخاب کنید تا دریافت خود را محدود سازید.

 

منبع: WebMD.com

لطفا به این موارد هم توجه کنید

روزه داری و ورزش

اصول روزه داری برای ورزشکاران

روزه برای ورزشکاران سبب تقویت احساس آرامش و کاهش استرس شده و مطالعات نشان می …

پاسخ دهید