s راهکارهای ساده برای تهیه غذای خانگی در تعطیلات – www.DrFree-Health.com
Home / تغذیه در سلامت و زیبایی / عادات صحیح غذا خوردن / راهکارهای ساده برای تهیه غذای خانگی در تعطیلات
غذای سالم

راهکارهای ساده برای تهیه غذای خانگی در تعطیلات

چند راه ساده و میانبر وجود دارد که به شما کمک می کند تا در آخر هفته از غذای خانگی و سالم و سریع بهره مند شوید بدون آنکه زمان تعطیلات خود از دست بدهید:

برنامه ریزی کنید: برنامه ریزی بخش اصلی تهیه غذاست. تهیه مواد اولیه غذا 90 درصد از زمان پخت غذا را به خود اختصاص می دهد. ذخایر یخچال و آشپزخانه خود را بررسی کنید و یک لیست خرید تهیه کنید. این روش ساده ای است اما اغلب بیش از اندازه سخت در نظر گرفته می شود.

زودتر بپزید: تهیه غذا در روزهای تعطیل کاری کسل کننده است. اما بسیاری از سوپ ها، خورش ها، سالادها و خوراک ها را می توان از قبل تهیه کرد و تا دو سه روز در یخچال نگهداری نمود. اگر یخچال خود را با غذاهای آماده پرکرده اید، حداقل آخر هفته را با یک وعده غذای خانگی سالم از خود پذیرایی کنید.

با باقی مانده ها غذای جدیدی تهیه کنید: اگر غذا باقی مانده است، برای وعده بعدی دوباره همان را سرو نکنید. مثلا اگر مقداری مرغ پخته دارید برای وعده بعدی آن را به صورت ساندویج یا سالاد سرو کنید. اگر ماکارونی دارید برای وعده بعدی آن را در داخل برگ کاهو سرو کنید و مقداری ذرت و پنیر به آن بیافزایید.

سبزیجات را از قبل آماده کنید: برای تهیه سبزیجات تازه و غنی از مواد مغذی مانند هویج، لوبیا سبز و بروکلی، آن ها را پس از خرید شسته و بپزید. سبزیجات را در آب در حال جوش قرار دهید و یک دقیقه حرارت دهید تا نرم شوند. سپس آبکشی کرده و در یخچال قرار دهید. زمانی که برای تهیه غذا به این سبزیجات نیاز داشته باشید، تنها به یک تابه و مقداری روغن زیتون نیاز دارید تا آن ها را برشته کنید. در برای تهیه یک وعده غذای سالم و سریع، این سبزیجات را در کنار یک تکه مرغ کبابی یا پخته سرو نمایید.

ظرف اضافی ممنوع: تمیز کردن و شستن ظرف ها مشکل بزرگی است که بسیاری از افراد به دلیل آن، صرف غذا در خارج از منزل را ترجیح می دهند. اگر تمیز کردن و ظرف شستن شما را آزار می دهد در حین تهیه مواد اولیه، آن ها را با یکدیگر ادغام کنید تا ظرف کمتری مصرف شود.

منبع: WebMD

لطفا به این موارد هم توجه کنید

فواید گیلاس

فواید مصرف گیلاس

گیلاس در هر واحد (1 لیوان) کمتر از 100 کالری انرژی دارد و مقدار چربی …

پاسخ دهید