s دلایلی که نشان می دهد ماکارونی غذای مفیدی است – www.DrFree-Health.com
Home / تغذیه در سلامت و زیبایی / تغذیه و زیبایی / تغذیه و تناسب اندام / دلایلی که نشان می دهد ماکارونی غذای مفیدی است
فواید مصرف ماکارونی

دلایلی که نشان می دهد ماکارونی غذای مفیدی است

1- ماکارونی بخشی از رژیم غذایی سالم است.

ماکارونی از غلات تهیه می شود و غلات یکی از گروه های اصلی رژیم غذایی سالم است. ماکارونی همچنین منبع خوبی از انرژی و فیبر است. فیبر موجود در انواع ماکارونی سبوس دار به سلامت دستگاه گوارش و کاهش کلسترول کمک می کند. همراه کردن سبزیجات و گوشت (به ویژه گوشت ماکیان و ماهی) با ماکارونی بر فواید سلامت آن می افزاید.

2- ماکارونی احساس سیری بیشتری می دهد.

احساس سیری بیشتر میل به غذاخوردن را برای مدت طولانی کاهش می دهد. همین مسئله از بدخلقی پیشگیری می کند زیرا حس گرسنگی با بدخلقی همراه است.

3- ماکارونی مقرون به صرفه است.

ترکیبات اولیه تهیه ماکارونی بسیار ساده و ارزان هستند: آرد، آب، نمک و مقداری تخم مرغ. بنابراین چه خودتان آن را تهیه کنید یا از فروشگاه تهیه کنید، ماکارونی بهترین گزینه برای غذای خانواده است.

4- ماکارونی همه کاره است.

می توانید ماکارونی را به عنوان پیش غذا، تزئین غذا، غذای اصلی یا سالاد سرو کنید.

5- تهیه آن آسان است.

با تهیه یک ظرف آب جوشیده، ماکارونی در چند دقیقه آماده می شود. می توانید آن را با مقداری روغن زیتون تفت دهید، کمی پودر فلفل سیاه و پنیر به آن بیافزایید و از طعم آن لذت ببرید.

6- میلیون ها شکل مختلف!

در حقیقت تعداد اشکال ماکارونی به میلیون نمی رسد اما می توانید با استفاده از اشکال مختلف و افزودن سبزیجات متفاوت به غذای خود تنوع دهید.

7- ماکارونی به پیشگیری از سرطان کمک می کند.

ماکارونی سبوس دار شما را از همه فواید سلامت غلات کامل بهره مند می سازد. ترکیبات متعددی در این نوع ماکارونی وجود دارد که از انواعی از سرطان به ویژه سرطان معده و کولون محافظت می کند.

8- ماکارونی به کاهش وزن کمک می کند.

ماکارونی به دلیل محتوای کربوهیدرات خود ناعادلانه قضاوت شده است. تحقیقات نشان می دهند تا زمانی که در مصرف کربوهیدرات زیاده روی نشود، ماکارونی موجب اضافه وزن نمی گردد. در یک مطالعه مشخص شد افرادی که از ماکارونی به عنوان بخشی از رژیم غذایی مدیترانه ای استفاده می کردند، شاخص توده بدنی (BMI) و چربی شکمی کمتری داشتند. افزودن مقداری گوجه فرنگی تازه، سیر، ریحان و مقداری روغن زیتون، ماکارونی را به یک غذای سالم بدل می کند.

9- ماکارونی نمک زیادی ندارد.

مقدار زیاد نمک با بیماری قلبی، فشارخون بالا، دیابت و سایر مشکلات سلامت ارتباط دارد. ماکارونی نمک اندکی دارد اما افزودن نمک به سس آن موضوع دیگری است. به جای نمک از چاشنی ها و ادویه ها استفاده کنید.

10- ماکارونی چربی کمی دارد.

ماکارونی در هر سهم (نصف لیوان ماکارونی پخته) 0/5 گرم چربی دارد. البته افزودن روغن، کره یا پنیر بر محتوای چربی آن می افزاید. اگر در برنامه کاهش وزن هستید از افزودن چربی اضافه خودداری کنید.

11- ماکارونی به کنترل قند خون کمک می کند.

شاخص گلایسمی (GI) نمایه ای است که نشان می دهد آن ماده غذایی با چه سرعتی قند خون را افزایش می دهد. رژیم غذایی سالم که شامل مواد غذایی با شاخص گلایسمی پایین است به پیشگیری از دیابت و چاقی کمک می کند. ماکارونی نیز شاخص گلایسمی پایینی دارد. افزودن مقداری پروتئین مانند گوشت یا لوبیا به کنترل بهتر قند خون کمک می کند.

12- ماکارونی ماندگاری طولانی دارد.

ماکارونی خشک و بسته بندی برای ماه ها قابل نگهداری است. بنابراین هر زمان که گرسنه باشید یک غذای سریع و آسان منتظر شماست.

منبع: WebMD

لطفا به این موارد هم توجه کنید

فواید گلاب

گلاب: نوشیدنی شفابخش

مصرف گلاب که در زبان انگلیسی به نام Rose Water شناخته می شود به قرن …

پاسخ دهید