s توصیه هایی برای کاهش وزن سریع – www.DrFree-Health.com
کاهش وزن سریع

توصیه هایی برای کاهش وزن سریع

در ابتدا گزینه های سالم را انتخاب کنید: اگر در منزل یا رستوران غذا می خورید ابتدا بشقاب خود را با  گزینه های سالم مانند سبزیجات و غلات کامل پرکنید. مطالعات نشان می دهند که در زمان گرسنگی، تمایل به مصرف سهم بیشتری از گزینه هایی که در ابتدا در مقابل چشمان قرار می گیرند بیشتر است.

با پول خرد خرید کنید: خرید تنقلات و دسر با کارت اعتباری کاری سریع و راحت است. اما همراه داشتن پول نقد کافی شاید همیشه امکان پذیر نباشد! مطالعات نشان می دهند زمانی که قرار است با پول نقد خرید کنید در مورد خرید خود دوبار فکر می کنید و احتمالا خرید مواد ضروری و سالم را در اولویت قرار می دهید.

برنامه های آشپزی تلویزیون را خاموش کنید: اگر رژیم کاهش وزن دارید از دیدن برنامه تلویزیونی آشپزی خودداری کنید. این برنامه ها شما را به مصرف میان وعده یا غذای بیشتر تشویق خواهند کرد.

از بشقاب های آبی رنگ استفاده کنید: ممکن است باور نکنید اما رنگ ظروف غذاخوری بر مقدار غذای دریافتی شما تاثیرگذار است. هرچه غذا با رنگ ظروف مورد استفاده هماهنگی بیشتری داشته باشد احتمالا غذای بیشتری در آن صرف می شود. رنگ آبی رنگی متفاوت است که می تواند اشتهای شما را کاهش دهد.

چند دقیقه صبر کنید: اگر به دلیل بی حوصلگی، خستگی یا فشارعصبی غذا بخورید کنترل خود را از دست می دهید. در زمان بروز چنین احساساتی، 10-5 دقیقه صبر کنید و به کار دیگری مشغول شوید. پس این مدت احتمالا احساس گرسنگی نخواهید کرد یا حداقل بر دریافت خود کنترل بیشتری خواهید داشت.

گزینه های ناسالم را دور از دید قرار دهید: تنقلاتی مانند شیرینی ها و شکلات را درجایی دور از دید قرار دهید. مطالعات نشان می دهند کارمندانی که مقداری شکلات در کشوی میز کار خود نگهداری می کنند 48% بیشتر از زمانی که شکلات را با فاصله 2 متر از خود قرار می دهند از آن استفاده می کنند. قرار دادن شکلات و شیرینی ها در داخل کشو در مقایسه با زمانی که آن را بر روی میز قرار دهید میزان دریافت آن ها را 25% کاهش می دهد.

در فروشگاه های مواد غذایی آدامس بجوید: زمانی که به خرید مواد غذایی می روید آدامس بدون قند بجوید. این عمل موجب می شود که کمتر احساس گرسنگی کنید و تمایل کمتری به خرید تنقلات پرکالری مانند چیپس داشته باشید.

ظروف کوچکتر را انتخاب کنید: بررسی ها نشان می دهد استفاده از ظروف بزرگتر مصرف غذا را 33% تا 45% افزایش می دهد.

آهسته غذا بخورید و مقداری آب بنوشید: لقمه های کوچک بردارید. غذای خود را آهسته بجوید. پس از برداشتن لقمه قاشق خود را در بشقاب بگذارید و هر از گاهی مقداری آب بنوشید. این راهکارهای ساده مقدار انرژی دریافتی را کاهش داده و شما را زودتر سیر می کنند.

منبع: WebMD

لطفا به این موارد هم توجه کنید

فواید گیلاس

فواید مصرف گیلاس

گیلاس در هر واحد (1 لیوان) کمتر از 100 کالری انرژی دارد و مقدار چربی …

پاسخ دهید