s الگوی غذایی منظم از قلب محافظت می کند – www.DrFree-Health.com
الگوی غذایی سالم برای قلب

الگوی غذایی منظم از قلب محافظت می کند

انجمن قلب آمریکا (AHA) در بیانیه اخیر خود اعلام کرد که الگوی غذایی منظم و برنامه ریزی زمان و تعدد وعده های غذایی، رفتارهایی هستند که به شیوه زندگی سالم و کاهش خطر بیماری قلبی، دیابت و سکته مغزی منتهی می شوند. زمان و نظم غذاخوردن عوامل خطر حمله قلبی و سکته مغزی و سایر بیماری های قلبی عروقی را تحت تاثیر قرار می دهند.

مطالعات حاکی از آن است که الگوهای رفتاری بزرگسالان برای صرف وعده ها و میان وعده ها در 40 سال اخیر تغییر کرده است. به طوری که دریافت انرژی از وعده های اصلی از 82% به 77% کاهش یافته و در مقابل دریافت انرژی از میان وعده ها از 18% به 23% افزایش یافته است. همچنین تمایل افراد به صرف سه وعده غذای اصلی در روز کاهش یافته و عادت ریزه خواری در کل ساعات روز جایگزین آن شده است.

زمان غذاخوردن، سلامت را تحت تاثیر قرار می دهد زیرا بر ساعت داخلی بدن تاثیرگذار است. در مطالعات حیوانی مشخص شده است زمانی که حیوانات در مرحله غیرفعالی غذا دریافت می کنند مانند زمانی که در خواب هستند، ساعت داخلی بدن آن ها به نحوی تنظیم می شود که بتواند سوخت و ساز مواد مغذی را تغییر دهد و نتیجه آن افزایش وزن بیشتر، مقاومت به انسولین و التهاب است.

مصرف منظم صبحانه و پیشگیری از بیماری های مزمن

صبحانه اغلب به عنوان مهترین وعده غذایی روزانه توصیف می شود اما تاکنون مطالعات نشان می دهند که 30-20% از بزرگسالان صبحانه را حذف می کنند. حذف وعده صبحانه با افزایش شیوع چاقی، خطر بیماری قلبی، دیابت نوع 2 و بیماری های مزمن در ارتباط است.

محققین AHA پیشنهاد می کنند که اگر هر روز صبحانه مصرف شود، عوارض جانبی مرتبط با گلوکز و متابولیسم انسولین تقلیل می یابد. همچنین یک مشاوره جامع رژیم غذایی که از مصرف روزانه صبحانه حمایت کند به افراد کمک می کند تا عادات غذایی سالم را در طول روز حفظ نمایند.

زمان غذاخوردن و تعداد وعده های غذایی با عوامل بیماری قلبی و سکته مغزی نظیر افزایش فشارخون، کلسترول و سطوح قند خون، چاقی، مقاومت به انسولین و حساسیت به انسولین در ارتباط است.

علاوه بر این، تمرکز بر زمان غذاخوردن و تعداد وعده ها به بهبود کیفیت رژیم غذایی و ارتقاء روند کاهش وزن بدون محدودیت انرژی کمک خواهد کرد.

 

منبع: MedicalNewsToday

 

لطفا به این موارد هم توجه کنید

فواید گلاب

گلاب: نوشیدنی شفابخش

مصرف گلاب که در زبان انگلیسی به نام Rose Water شناخته می شود به قرن …

پاسخ دهید