s اگر بیماری قلبی دارید به این نکات توجه کنید – www.DrFree-Health.com
Home / تغذیه و بیماری‌ها / نقش تغذیه در بیماری‌های مزمن / بیماریهای قلبی و عروقی / اگر بیماری قلبی دارید به این نکات توجه کنید
تغذیه و مشکلات قلبی

اگر بیماری قلبی دارید به این نکات توجه کنید

انتخاب های سالم داشته باشید

گوشت لخم (بدون چربی)، غلات کامل، سبزیجات و میوه ها گزینه های مناسبی هستند. می توانید از نرم افزارهای گوشی های هوشمند برای بررسی محتوای مواد مغذی آنچه دریافت می کنید استفاده کنید.

برای ورزش زمان بگذارید

نیازی نیست به باشگاه ورزشی بروید یا تمرینات سنگین و طولانی انجام دهید. اگر لازم است با همکار خود تماس تلفنی داشته باشید، یک هدست بر روی گوش خود قرار دهید و در حین تماس خود راه بروید. می توانید برنامه ورزشی خود را به چند مرحله تقسیم کنید. به طور مثال 30 دقیقه پیاده روی را به سه مرحله 10 دقیقه ای تقسیم کنید.

مشکلات روحی را برطرف کنید

زمانی که یک بیماری جدی وجود دارد، مایوس شدن یا بروز افسردگی طبیعی است. برای رفع افسردگی فعال باشید و از رژیم غذایی سالم پیروی کنید. اگر بسیار غمگین هستید با پزشک مشورت کنید تا در صورت لزوم از داروها استفاده کنید.

در مورد داروهای مصرفی با پزشک مشورت کنید

برخی از داروهای مسکن بدون نسخه موجب حمله قلبی می شوند. ایبوپروفن و ناپروکسن از دسته داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی هستند که با مشکلات قلبی ارتباط دارند. در مورد داروهای تسکین دهنده درد که به طور روزانه به آن ها نیاز دارید با پزشک مشورت کنید.

مقدار کمی شکلات بخورید

شکلات در مقدار کم برای قلب مفید است. شکلات حاوی فلاوونوئیدها و آنتی اکسیدان هایی است که از سلامت قلب محافظت می کنند. بهتر است شکلات تلخ فاقد کره یا کره بادام زمینی انتخاب کنید تا چربی کمتری دریافت کنید. مقدار دریافت شکلات را به 60-30 گرم در هفته محدود کنید.

واکسن آنفلوآنزا بزنید

اگر اخیرا بیماری قلبی داشته اید، بدن شما مقاومت کافی در مقابل آنفلوآنزا ندارد و احتمال بروز حمله قلبی یا عفونت ریه بسیار زیاد است. بنابراین سالانه تحت نظر پزشک واکسن آنفلوآنزا بزنید.

اگر خر و پف می کنید

اگر همسرتان از صدای خر و پف شبانه شما شکایت می کند احتمالا دچار انسداد راه هوایی در بینی یا حلق هستید (آپنه خواب) که ارتباط قوی با بیماری قلبی دارد. در این باره با پزشک مشورت کنید.

آرامش خود را حفظ کنید

حفظ آرامش را در اولویت قرار دهید. روش خود را بیابید. ورزش کردن، راز و نیاز کردن، تمرینات تمرکزی یا هر فعالیت دیگری که دوست دارید را انجام دهید. می توانید در کلاس های مدیریت استرس شرکت کنید یا از دوستانتان کمک بگیرید.

دخانیات را ترک کنید

روش های مختلفی برای ترک سیگار وجود دارد. از داروها، قرص ها و آدامس های نیکوتین گرفته تا گروه های ترک سیگار ممکن است کمک کننده باشند. قلیان الکترونیکی (ویپ) نیز حاوی نیکوتین است و به سلول های قلبی آسیب می زند.

در مورد نوشیدنی های مصرفی با پزشک مشورت کنید

اگر نوشیدنی الکلی نمی نوشید، تشخیص بیماری قلبی دلیلی برای شروع نوشیدن الکل نیست. اگر پیش از تشخیص بیماری الکل دریافت می کردید با پزشک خود مشورت کنید. دریافت زیاد هر نوع الکل میزان چربی های خون و فشارخون را بالا می برد و موجب نارسایی قلبی می شود.

مراقبت های بهداشتی خود را دنبال کنید

کنترل فشارخون، کلسترول و قند خون تنها بخشی از مراقبت های معمول پزشکی است. تعیین فشارخون در منزل به روند کنترل بیماری کمک می کند.

مولتی ویتامین

نکات کاربردی درباره مولتی ویتامین ها

امروزه حتی با داشتن یک برنامه غذایی کامل و صحیح فقط درصدی از نیازهای تغذیه‌ای …