s بهترین منابع دریافت ویتامین A – www.DrFree-Health.com
بهترین منابع غذایی ویتامین A

بهترین منابع دریافت ویتامین A

فلفل دلمه ای قرمز
ویتامین A نام گروهی از ترکیبات به نام رتینوئیدهاست. بیشتر افراد ویتامین A کافی دریافت می کنند اما مادران باردار به ویتامین A بیشتری نیاز دارند زیرا این ویتامین به رشد جنین کمک می کند. نصف لیوان فلفل دلمه ای قرمز نیمی از نیاز روزانه ویتامین A را تامین می کند.

اسفناج

دو نوع ویتامین A در رژیم غذایی وجود دارد:

ویتامین A پیش ساخته: در گوشت، ماکیان، ماهی و لبنیات وجود دارد و برای مصرف بدن آماده است.

پیش ساز ویتامین A: در میوه ها و سبزیجاتی مانند اسفناج وجود دارد. این نوع از ویتامین باید در بدن تحت فرآیندهای ویژه ای قرار گیرد تا قابل استفاده شود.

جگر

حاوی مقدار زیادی ویتامین A است که موجب تقویت سیستم ایمنی می شود و از سلول ها در مقابل عفونت محافظت می کند. ویتامین A همچنین به ساخت آنتی بادی ها کمک می کند. آنتی بادی ها هرگونه تهدید سیستم ایمنی که از خطوط دفاعی بدن عبور کرده باشند را خنثی می کنند.

بستنی

کدامیک بهتر است؟ یک لیوان بستنی یا 20 قوطی تن ماهی؟

این دو حاوی مقادیر مشابهی ویتامین A هستند (در حدود 20% از نیاز روزانه). بهتر است برای تامین ویتامین A روزانه از منابع مختلف استفاده کرده و در مصرف بستنی زیاده روی نکنید.

کدوحلوایی

ویتامین A به عملکرد بهینه قلب، ریه و کلیه ها کمک می کند. اگر به دنبال یک دسر سالم هستید یک برش پای کدوحلوایی انتخاب کنید. کدوحلوایی حاوی مقادیر فراوانی بتاکاروتن است، آنتی اکسیدانی که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود.

هویج

ویتامین A به عملکرد مناسب چشم ها کمک می کند. کمبود این ویتامین به شب کوری می انجامد. نصف لیوان هویج خام بیش از مقدار نیاز روزانه ویتامین A تامین می کند.

مکمل ها

بیشتر مکمل های مولتی ویتامین حاوی مقادیر کافی از ویتامین A هستند. برای تهیه مکمل مناسب با نیاز روزانه خود با متخصصین تغذیه مشورت نمایید.

 

منبع: WebMD

لطفا به این موارد هم توجه کنید

بیوتین (ویتامین B7) و بیماری MS (مالتیپل اسکلروزیس)

نقش ویتامین بیوتین (ویتامین B7) در درمان بیماری MS (مالتیپل اسکلروزیس)

بیماری MS نوعی بیماری خودایمنی است که طی آن سیستم ایمنی بدن، سیستم عصبی مرکزی …

پاسخ دهید