s چرا مصرف کفیر برای سلامتی مفید است؟ – www.DrFree-Health.com
Home / تغذیه در سلامت و زیبایی / تغذیه و سلامت / تغذیه و سلامت زنان / چرا مصرف کفیر برای سلامتی مفید است؟
فواید کفیر

چرا مصرف کفیر برای سلامتی مفید است؟

کفیر چیست؟

تلاش همه ما این است که تا حد ممکن مواد غذایی طبیعی و تازه مصرف کنیم. به طور مثال، خوردن سیبی که هم اکنون از درخت چیده شده است از نظر تغذیه به سیبی که هفته گذشته چیده شده است ارجحیت دارد.

کفیر یک نوشیدنی تند و ترش حاوی باکتری ها و مخمرهای مفید است. میزان پروبیوتیک های مفید این نوشیدنی از ماست معمولی بیشتر است. کفیر از افزودن محیط کشت کفیر به شیر گاو، گوسفند یا بز و کنار گذاشتن مخلوط به مدت 24 ساعت برای تخمیر به دست می آید. زمانی که مخلوط بریده بریده شد آماده مصرف است.

یک لیوان کفیر کم چربی 110 کالری انرژی دارد و حاوی 11 گرم پروتئین، 12 گرم کربوهیدرات و تنها 2 گرم چربی است.

فواید کفیر

باکتری های مفید موجب کاهش نفخ شکم، بهبود حرکات روده و تسکین دردهای شکمی می شود. فواید دریافت پروبیوتیک ها پس از اتمام غذا نیز ادامه دارد. باکتری ها و مخمر موجود در کفیر، برخلاف پروبیوتیک های ماست، در لوله گوارش ساکن شده و برای مدتی طولانی باقی می مانند.

کفیر حاوی ترکیبی به نام «کفیران» است_ پلی ساکاریدی که با کاهش فشارخون و کلسترول همراه است. کفیر همچنین حاوی ویتامین های B و اسیدآمینه تریپتوفان می باشد که این اسیدآمینه در کاهش استرس و ایجاد حس آرامش نقش دارد.

اگر به عدم تحمل لاکتوز مبتلا هستید، کفیر گزینه مناسبی برای شماست. فرآیند تخمیر بخش عمده لاکتوز موجود در شیر را از بین می برد.

کفیر برای چه کسانی مفید است؟

مصرف کفیر برای بسیاری از افراد از جمله گیاهخواران، افرادی که تمایلی به صرف صبحانه ندارند، کودکان بد غذا، افرادی که اغلب در سفر هستند و کسانی که معده حساسی دارند مناسب است. در حین سفر، مصرف کفیر به تنظیم سیستم گوارش کمک می کند و از دردهای شکمی ناشی از سفر که به آب و غذای جدید مرتبط است پیشگیری می کند. به جای مصرف داروهای ضداسهال یا ملین ها، کفیر را امتحان کنید.

 

منبع: WebMD

 

لطفا به این موارد هم توجه کنید

افزایش وزن پس از روزه داری

آيا اضافه وزن ناگهانی پس از روزه داری شايع است؟

✅ با افزايش وعده هاي غذايي از سه بار در روز به پنج بار و …

پاسخ دهید